Херсонці скаржаться на рахунки, які виставляє «Херсонобленерго»

Херсонці скаржаться на рахунки, які виставляє «Херсонобленерго»

Автор: Євген Веселов 10 Августа 2022 07:48

З самого початку повномасштабної агресії росії проти України енергопостачальна компанія «Херсонобленерго» заявила про свою проукраїнську позицію і відхрестилася від будь-яких звинувачень про наявність в акціонерах компанії російських олігархів.


Монополіст на своїй сторінці у соціальній мережі розповідав про роботу своїх фахівців по ремонту і полагодженню електромереж і відновлюванню енергопостачання у постраждалих внаслідок агресії населених пунктах області.


У червні стало відомо про захоплення російськими окупантами управління енергокомпанії і перехід її під контроль загарбників. Після цього монополіст зробив заяву про військовий злочин щодо нього і неодноразово закликав мешканців Херсонської області сплачувати за спожиту електроенергію на українські рахунки.

«Херсонобленерго» накручує показники?

Як розповідають херсонці у соціальній мережі, із сплатою рахунків виникла дивна ситуація - користувачі не можуть ввести у своєму власному кабінеті показання лічильників і натомість отримують від «Херсонобленерго» суму до сплати в розрахунку середньодобового споживання. Та навіть, якщо покази вдалося передати, то нараховують за електроенергію все одно по середньому. Більше за все виникає питань у тих мешканців, які евакуювалися з Херсону, адже, за їх словами, приміщення пусті і споживання електроенергії мінімальне:

Пані Ала: «А як може бути таке. В будинку всі прибори виключені крім роутера. А лічильник показує 145 кВт у будинку, коли там ніхто не проживає? Дуже цікавить таке питання. Платити змога є. Но, напевне, у цьому місяці не буду платити. Хоча платила всю війну, бо зрозуміла що є світло, а робітникам потрібна зарплата. Це буде перший місяць, коли в мене буде заборгованість. Показники лічильників електроенергії подаю вчасно. Дуже буду вдячна якщо отримаю відповідь на своє питання».

Пані Лариса: «Показания всегда передаю вовремя. Только кому они нужны? ХОЕК каждый раз свои рисует. По среднему, а среднее у нас берется по зимнему периоду, когда работало электроотопление. Очень удобно, я считаю. Война ведь все спишет, не так ли?»

Пані Вікторія: «В доме всё выключено, работает один холодильник. Показания передаю вовремя и вместо 50 киловатт мне насчитывают 260....И никому ничего не докажешь. С этим ХОЭК вечная проблема была и до войны».

Пані Alla: «За місяць в приміщенні було спожито 50 кіловат. В той же період в області було повністю вимкнено інтернет та мобільний зв'язок, тому передати показники в установлений період не встигли. За словами сусідів, контролери особисто ходили, знімали показники з лічильників, які розташовані в під'їздах. В результаті, на виставленому рахунку за місяць - 230 кіловат! А це вже зовсім інший тариф. Можна отримати пояснення, хто таким безсоромним чином влазить у кишеню людей, змушених виживати на окупованих територіях?».

Пані Світлана: «З квітня в квартирі вимкнуті всі прибори. Кожен місяць рахунок більше і більше. Вже доходить до абсурду - споживання за місяць більше, ніж коли жили там».

Дехто з дописувачів допускає, що мають місце технічні помилки у роботі особистого кабінету і радить деякі лайфхаки:


Пані Тетяна: «Может вы передаете не в те дни, два последние дня месяца и три первых дня следующего месяца всегда передаю и все отлично, не было чтобы свои ставили».

Пан Дементій: «Спробуйте в кабінеті наприкінці місяця ставити свої цифри.»

Незважаючи на поради, більшість дописувачів все ж підтверджує існуванні цієї проблеми.

Енергопостачальник на частину питань надав відповіді на своїй сторінці у соціальній мережі. Отже, що робить розрахунок за середньодобовим споживанням в разі, якщо користувач не передав свої покази лічильника:


«До 3 серпня Ви можете передати покази приладу обліку електричної енергії.
Не зволікайте – передавайте.
Якщо оператор системи розподілу не отримає показів Ваших електролічильників, згідно із законодавством рахунок Вам надійде не за фактично спожиту електроенергію, а розрахований за середньодобовим споживанням.
Нагадаємо, покази електролічильника варто передавати за два календарні дні до кінця місяця та три дні наступного. Отже, показники електролічильників за липень передаємо з 30 липня по 3 серпня включно. Не зволікайте цим періодом.
Для оперативної передачі показів електролічильників АТ «Херсонобленерго» пропонує кілька способів».

Ми розуміємо, що є питання до інтернет-зв’язку на тимчасово окупованих територіях Херсонщини і те, що енергопостачальник повинен якось компенсувати вартість спожитої електроенергії, але, як видно із коментарів користувачів, під цим постом і тим, що ми виклали вище, на цю проблему скаржаться і херсонці, які виїхали на контрольовану територію і мають сталий інтернет і зв'язок.


Чи доведеться двічі сплачувати за електроенергію?

Не відповідність споживання виставленим рахункам – це не єдина проблема. Фейкові господарі захопленого «Херсонобленерго» через безкоштовні газети, соцмережі закликають сплачувати за послугу на нові рахунки. Натомість українське керівництво компанії застерігає від цього та називає шахрайством спроби окупантів збирати гроші за електроенергію, яку постачає Україна по українським мережам.
Але загроза у тому, що фізично українська компанія не має доступу до свого обладнання та не керує робітниками. Отже через деякий час може статися так, що окупанти припинять (відріжуть) постачання електроенергії, якщо їм не платити. І їх не буде цікавити, що українське законодавство забороняє відключати споживачів під час військового стану. Поки така загроза існує теоретично і стосується тих, хто проживає на окупованій Херсонщині.

Тэги:

Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів