Антонівський залізничний міст: його роль для окупантів, нинішній стан та дещо з історії

Антонівський залізничний міст: його роль для окупантів, нинішній стан та дещо з історії

Автор: Марина Поліщук 28 Июля 2022 18:15

Останніми днями розмови щодо масштабу та наслідків ураження Антонівського автомобільного мосту ведуться на всіх рівнях. І це зрозуміло - міст є важливим шляхом забезпечення окупаційних військ на правому березі Дніпра біля Херсона. Та не менш важливим в логістичному плані є і Антонівський залізничний міст, розташований на декілька кілометрів вище від однойменного автомобільного. 

ДОВІДКА. Антонівський залізничний міст встановлює зв'язок на лінії від Криму - від вузлової станції Джанкой - через Херсон до Миколаєва. Залізниця - одноколійна та неелектрифікована. Сам міст, що перетинає Дніпро, був збудований у 1954 році.

ЧИ ПОШКОДЖЕНО ЗАЛІЗНИЧНИЙ МІСТ?

Військовий оглядач та публіцист Михайло Жирохов у розмові з BBC News Україна акцентував на тому, що для української армії важливо заблокувати і залізничний міст.

«Говорячи тільки про Антонівський міст і Новокаховську дамбу, не можна забувати про залізничний міст - а в нинішніх умовах він стає для росіян навіть більш важливим, ніж перші два, адже відомо, що логістика російської армії тримається, перш за все, на залізничних перевезеннях», - сказав він.

Проте після влучних ударів ЗСУ в ніч на 27 липня, скоріш за все, постраждав і залізничний міст, хоча ні фото, ні відеодоказів цього немає. Спочатку інформацію оприлюднив в ефірі російського пропагандистського каналу колаборант Володимир Сальдо, якого окупанти призначили гауляйтером Херсонської області. «Трохи вище за течією є залізничний міст, туди теж дві ракети прилетіло», – сказав Сальдо.

28 липня ЗСУ частково підтвердили цю інформацію. За інформацією оперативного командування «Південь», сьогодні всі мости через Дніпро в Херсонській області знаходяться під вогневим контролем ЗСУ. Тобто, армія України може завдавати точні ракетно-артилерійські удари по цим мостам при потребі в будь-який час.

Яких саме пошкоджень зазнав залізничний міст біля Херсона, наразі невідомо.

Антонівський залізничний міст - структура монолітна, його значно простіше пошкодити, ніж автомобільний.

«САЛЬДО МІГ БРЕХАТИ»

Свою точку зору щодо стану й важливості Антонівського залізничного мосту розповів херсонський політолог, активіст Володимир Молчанов. Далі - пряма мова.

«Про залізничний міст. Як відомо, сальдо зявив, що в нього теж влучили. ЗСУ лише сьогодні видало заяву, яку всі чомусь сприйняли як підтвердження слів сальдо.

Але там сказано лише те, що “всі мости перебувають під вогневим контролем”. Погодьтеся, це не одне й те ж. А справа ось у чому: сальдо міг брехати. Бо орки планують цим мостом скористатися, для цього достатньо знайти в своїх “жєлєзнодорожних войсках” бригаду машиністів-камікадзе. Поки із цим були проблеми)). І хочуть приспати пильність ЗСУ - мовляв, міст пошкоджено, ми ним не користуємося. ЗСУ, напевно, у свою чергу, розуміє ці наміри та очікує на потяг, бо шмат хліба краще їсти з ковбасою, ніж без ковбаси.

У такому разі оперетковий “понтоно-пором”, яким хіба що одну БТГ можна постачати, - не більш ніж окозамилювання, відволікаюча приманка. А зовсім не наслідок нестачі понтонів чи турбота про їх збереження від чергового хаймарсування.

Так, ще дещо. Якщо потяг пропустять на правий берег, це буде арсенал на колесах. Де б вони не вирішили його розвантажити - чи на роз'їзді в Антонівці, чи в самому Херсоні - при влучанні жахне так, що навколишнім будинкам мало не здасться.

Українці, стережіться поїздів і повідомляйте про рух від Олешок-Пойми на північ чи ознаки приготувань до такого руху».

«ДОСТАТНЬО ОДНОГО-ДВОХ ТОЧНИХ ВЛУЧАНЬ»

Військовий експерт Олександр Коваленко в коментарі для NTA розповів, що росіяни використовують залізничний міст, щоб перетнути Дніпро на Херсонщині, навіть більш інтенсивно, ніж інші шляхи. Але пошкодити його простіше, аніж Антонівський автомобільний міст. 

«Щодо залізничної дороги, то її значно простіше пошкодити, аніж Антонівський міст, бо це структура монолітна. Достатньо одного-двох, максимум трьох високоточних влучень артилерією. Ми бачимо, був перший захід, потім другий, і я не виключаю, що буде третій», – переконаний військовий експерт.

Антонівський залізничний міст у 1978 році.

ТРОХИ ІСТОРІЇ

Антонівський залізничний міст на початку свого існування вже мав справу з окупантами. Річ у тім, що будівництво розпочали в 1939 році, але війна порушила плани - встигли встановити тільки перші опори на березі. Проте у 1943 році, під час Другої світової війни, фашистські окупанти все ж таки реалізували будівництво залізничного мосту. Про цей німецький міст в радянський період не згадували з ідеологічних причин.

Спочатку між берегами спорудили понтонний міст, над яким протягнули дві канатні дороги. До цієї переправи спеціально проклали залізницю, якою привозили вантажі та будівельні матеріали. Будівництво тривало 8 місяців. Важкі та небезпечні роботи виконували військовополонені. Так був побудований залізничний міст завдовжки 2 км. Його висота над водою сягала 10 метрів. Офіційно його відкрили 2 листопада 1943 року. Ця конструкція вважається найбільшою серед залізничних мостів, які будували нацисти у роки Другої світової війни на окупованих територіях. 

Проте міст простояв недовго — 18 грудня 1943 року, під час наступу радянських військ на лівобережжі Херсонщини, його підірвали. 

Після закінчення війни збудували Антонівський залізничний міст у сьогоднішньому вигляді, 12 грудня 1954 року його ввели в експлуатацію.

Тэги:

Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів