Експорт зерна з портів Одещини: скільки може заробити Україна та чому зернотрейдери сумніваються в успіху кампанії
Фото: РБК

Експорт зерна з портів Одещини: скільки може заробити Україна та чому зернотрейдери сумніваються в успіху кампанії

Автор: Марина Поліщук 26 Липня 2022 16:30

Експорт зерна з портів України має розпочатися вже цього тижня. Спершу через порт «Чорноморськ», а потім з портів «Одеса» та «Південний». Усі три мають запрацювати протягом двох тижнів. Про це заявив міністр інфраструктури України Олександр Кубраков, передає DW.

Зокрема, за словами Кубракова, планується розмінування морських підходів до портів, але винятково в коридорі, необхідному для вивезення зерна. 

«Цей процес не швидкий. Після другої світової міни знаходили довгий час у Чорному морі… Тому ми будемо максимально обережно виводити судна з портів: усі каравани будуть супроводжуватися нашими рятувальними суднами. Першими йтимуть судна мінінфраструктури», - наголосив він.

ПРО ГРОШІ

Відкриття морських портів Одеської області дозволить країні отримувати мінімум 1 мільярд доларів на місяць. Про це повідомили в Адміністрації морських портів України із посиланням на міністра інфраструктури Олександр Кубракова.

«Важливо, щоб наші фермери отримали фінансування вже в цьому році і мали можливість займатися посівною кампанією наступного сезону. Інакше - ми втратимо весь виробничий цикл і цілу галузь сільського господарства», - заявив Кубраков.

Загалом, за даними Мінінфраструктури, нині в України залишки зерна складають на 10 мільярдів доларів, а цього року очікується збір врожаю ще на 20 мільярдів доларів. 

ПРО СУМНІВИ ЗЕРНОТРЕЙДЕРІВ

А тим часом після російського ракетного удару по морському порту в Одесі на світових ринках різко зросли майже на 4% ціни на пшеницю, повідомляє focus.ua, посилаючись на агентство Reuters. До речі, після підписання 22 липня в Стамбулі договору про зерновий коридор ціни на зерно впали майже на 6%.

Трейдери пояснюють різке підвищення цін тим, що після російської атаки на порт виникли сумніви щодо безпеки зернового коридору в Чорному морі.

«Для відновлення українського експорту знадобиться не тільки безпечний судноплавний канал, а й безпечні порти. Росіяни зародили сумніви в безпеці портів чи не раніше, ніж висохли чорнила на угоді про морські перевезення», — зазначив один із європейських трейдерів.

На думку іншого торговця, крім вищезгаданих причин, існує небезпека для транспортних суден, які можуть у Чорному морі або зазнати ракетного удару, або підірватися на мінах.

«Поряд із невизначеністю щодо того, скільки часу знадобиться для розмінування, судновласники просто не ходитимуть в Україну, незалежно від ставки фрахту, через побоювання, що їхнє судно буде вражене ракетами», — сказав інший європейський зернотрейдер.

Загалом торговці висловили думку, що незалежно від того, якими темпами буде відновлено експорт українського зерна, проблема страхування судів буде актуальною доти, доки над Чорним морем літатимуть російські ракети.

СИРІЙСЬКИЙ СЦЕНАРІЙ

Ракетний обстріл одеського порту 23 липня є повторенням сценарію брудної тактики Росії, яку вона застосовувала в Сирії, коли обстрілювала гуманітарні вантажі. Про це заявив координатор зі стратегічних комунікацій Білого дому Джон Кірбі в інтерв'ю CNN, пише gazeta.ua.

«Ми бачили те саме від росіян і раніше – можна згадати навіть війну в Сирії, де вони завдавали ударів по вантажах гуманітарної допомоги, призначених для громадян Сирії та сирійських біженців», – сказав Кірбі.

Він додав, що Сполучені Штати Америки оцінюватимуть, яких саме збитків завдали ракетні обстріли. А також наскільки це може вплинути на функціонування зернових терміналів у порту Одеси.

Тэги:

Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів