Гаряча лінія «Гривни»: жителів Херсонщини турбує питання обіцяного перерахунку за комунальні послуги

Гаряча лінія «Гривни»: жителів Херсонщини турбує питання обіцяного перерахунку за комунальні послуги

Автор: Євген Веселов 23 Квитня 2024 14:15

На гарячу телефонну лінію «Гривни» звертаються херсонці та жителі області з різними питаннями. Найбільше людей турбують пенсійні нарахування та виплати, перерахунок за житлово-комунальні послуги за період окупації, відсутність аптек на Острові в Херсоні, відбудова села Посад-Покровське тощо.

Одне з тих питань, що дуже турбують людей, – перерахунок за комунальні послуги, сплачені за період окупації.

До нас звернулася жителька Херсона, підприє­миця пані Олександра. Жінка розповіла, що телефонувала в ТЕЦ, де їй повідомили про те, що підприємство зробить відповідний перерахунок за період окупації (як нам відомо, багатьом абонентам Херсонської ТЕЦ такий перерахунок уже зроблений). Проте, зі слів пані Олександри, Херсонгаз та водоканал нара­зі не готові робити містянам такі перерахунки. Про це, як розповіла «Гривні» жінка, вона дізналася з особистої розмови з операторами колцентрів цих комунальних підприємств.

Хвилює питання пере­рахунку й жителя примісь­кого селища Молодіжне Ігоря Євгеновича, який тимчасово не працює.

«Під час окупації Херсона я не мав змоги сплачувати рахунки за газопостачання, адже не погодився працювати на ворога, хоча пропозиції від колаборантів були. Виїхати з міста та десь тимчасово влаштуватися я не міг: дружина в той час була тяжко хвора – переїзд їй забороняли лікарі. Тож сплачувати за комунальні послуги грошей зовсім не було. Борги, звичайно, накопичилися. Особливо великий – за газопостачання, адже проживаємо ми в приватному будинку, опалення – газкотел. Я читав про постанову Кабміну про списання боргів за компослуги за період окупації, проте не впевнений, що будуть списані саме борги за газ за період окупації. Час іде, а перерахунку ще не­має», – розповів чоловік.

Херсонець Григорій Миколаєвич також нарікає на відсутність відповідного перерахунку від підприємств – надавачів компослуг. Чоловік обурюється, що досі підприємства­-постачальники, окрім ТЕЦ, не зробили перерахунок за сплату (або борги) за комунальні послуги за період окупації.

Нагадаємо, що в середині лютого поточного року набрала чинності постанова уряду, якою внесені зміни в порядок оплати житлово-­комунальних послуг. Зокрема, цим документом заборонено нарахування плати та стягнення заборгованості за житлово­-комунальні послуги із жителів населених пунктів, зокрема Херсонської громади, за період окупації: з 2 березня по 11 листопада 2022 року.

Це означає, що в разі, якщо людина за період окупації вже сплатила комунальні послуги, то ці суми переносяться на поточний період як переплата. Якщо людина не оплачувала послуги в окупаційний період, то ці суми вже не вважаються боргом і стягувати їх ніхто не має права. Усі нарахування за період окупації переносяться на позабалансові рахунки підприємств, які надають житлово-комунальні послуги.

Перерахунок підприємства мають здійснити протягом бе­резня – квітня цього року. Тож, напевне, треба дочекатися кінцевого терміну, встановленого Кабміном для врегулювання цього важливого для жителів Херсонщини питання.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Херсоні завершується опалювальний сезон, а що з рахунками?

Декілька звернень на гарячу лінію «Гривни» стосувалися пенсійних питань. Так, Марина Іванівна розповіла, що її свекруха, яка проживає на тимчасово окупованому лівобережжі, у Каховському районі, турбується про свою пенсію.

Жінку дуже хвилює питання: чи не заблокувала їй Україна пенсійні виплати. «Гривна» переадресувала запит щодо цієї людини в Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області. Нам відповіли: ані пенсійні виплати, ані банківську картку свекрухи Марини Іванівни не було заблоковано, пенсія щомісячно нараховується. Ми зателефонували жінці та передали їй відповідь Пенсійного фонду. Це стосується всіх пенсіонерів, що перебувають у тимчасовій окупації: нарахування, за певними винятками, надходять на особисті рахунки людей.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чи продовжать отримувати українські пенсії жителі окупованої частини Херсонщини?

Із проханням про допомогу та роз’яснення до нас звернулася і херсонка Оксана Станіславівна. Вона розповіла, що від знайомих чула про можливість самостійно сплачувати єдиний соціальний внесок (ЄСВ) до Пенсійного фонду, щоб мати страховий стаж у майбутньому. Жінка поки що не звільнена з підприємства, яке наразі не працює через війну, проте соцвнески роботодавець не перераховує. Херсонка просила пояснити, як здійснювати самостійні виплати ЄСВ, щоб накопичувати страховий стаж.

Щоб отримати відповідь на запитання пані Оксани, «Гривна» зателефонувала до Пенсійного фонду в Херсонській області. Спеціаліст розповів про можливість заключити з фондом договір на до­бровільну щомісячну сплату ЄСВ через портал ПФУ. Також ми допомогли жінці отримати КЕП (електронний підпис), зареєструватися на порталі Пенсійного фонду та увійти в особистий кабінет. Адже саме в кабінеті можна знайти повну інформація про наявний страховий стаж людини, здійснити калькуляцію майбутньої пенсії, укласти до­говір на сплату добровільних страхових внесків тощо.

Кілька скарг від жителів області надійшло нам на гарячу лінію з приводу передавання в Херсонобленерго щомісячних показників лічильника.

Так, херсонка Галина Іва­нівна розповіла, що вже кілька місяців не може додзвонитися в обленерго та повідомити показники. За її словами, на підприємстві  не беруть трубку – там завжди режим «зайнято». Жінка обурюється, що сплачує за електрику щомісячно за показниками лічильника, проте підприємство надсилає не­зрозумілі повідомлення про наявність боргу. А передати показники лічильника іншим способом вона не може.

Схожих дзвінків від читачів газети – чимало. Усім «Гривна» намагається допомогти: розповідаємо про можливість передачі показників через чат­-боти в соцмережах, інформу­ємо про наявність у кожного абонента особистого кабінету на сайті ХОЕК. Проте більшість тих, хто нарікає на роботу колцентру Херсонобленерго – не користується інтернетом, адже деяким людям, особливо поважного віку, важко опанувати сучасні технології та можливості.

Тому для передачі показників електролічильника радимо щомісяця з 1 по 3 число телефонувати за номером (0552) 31-­63-­16. Усе просто: телефонуєте й уважно слухаєте підказки. Таким чином ви можете повідомити про аварійну ситуацію, надати показники лічильника або вас з’єднають із оператором.

Кілька дзвінків «Гривна» отримала від жителів херсонського Острова. Попри небезпеку, там наразі проживає кілька тисяч осіб. Підприємиця Ольга Іванівна в розмові зі співробітником газети повідомила, що в найбільш постраждалому від ворожих дій мікрорайоні Корабел залишається чимало жителів – в основному, це пенсіонери. Проте на Острові немає жодної аптеки чи навіть аптечного пункту (хоча працює полі­клініка, але купити в ній ліки неможливо). Зі слів жінки, міська влада обіцяла вирішити це питання, коли – не уточнила. Питання ми переадресували до міської влади.

Отримали дзвінок навіть з іншої області України. Жінка розповіла, що чоловік привіз додому газету, де йшлося про відновлення села Посад­Покровське – у цьому селі він працював півтора місяці, але коштів за роботу так і не отримав.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Відбудова Посад-Покровського: як живе село, яке окупанти майже повністю стерли з лиця землі (відео)

«Люди кажуть, що будівель­ники приїжджають і надовго не затримуються, бо не платять нічого, тільки годують обі­цянками. Село відновлюєть­ся, розписують все чудово в інтернеті, але прості люди працюють без зарплати. Знаю, що чоловік працював через компанію “Вега”, але не знаю куди звертатися, бо хочеться, щоб ця фірма не залишилася без уваги», – розповіла жінка.

«Гривна» спробує з’ясува­ти ситуацію.

Шановні земляки, телефонуйте: (073) 56-­98-­268. Гаряча лінія «Гривни» працює кожного робочого дня з 9:00 до 16:00. У вихідні працює автовідповідач. Завжди радіємо, якщо можемо комусь допомогти або просто вислухати.

Тэги:

Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів