Як подати заяву до міжнародного Реєстру збитків, якщо ваше житло пошкоджене чи знищене

Як подати заяву до міжнародного Реєстру збитків, якщо ваше житло пошкоджене чи знищене

Автор: Марина Поліщук 06 Июня 2024 08:55

2 квітня 2024 року міжнародний Реєстр збитків для України почав приймати заяви про відшкодування збитків, завданих у зв’язку із пошкодженням чи знищенням житла. Як подати заяву до Реєстру та коли можна очікувати на виплати?

Міжнародний Реєстр збитків є першим кроком до створення механізму, який передбачатиме можливість забезпечити компенсацію для постраждалих за рахунок країни-агресора.

Фактично він збиратиме, оброблятиме й реєструватиме заяви від постраждалих. Але не буде безпосередньо розглядати заяви про відшкодування збитків, здійснювати оцінку збитків чи вирішувати питання щодо призначення будь-яких виплат чи компенсацій. За це відповідатиме спеціальна комісія з розгляду заяв.

Загалом у міжнародному Реєстрі збитків для фізичних осіб передбачено понад 20 категорій збитків. Наприклад, щодо тілесних ушкоджень, катувань, сексуального насильства, примусового та вимушеного переміщення.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Херсоні найближчим часом планують зводити житло для тих, хто його втратив

Але поки що можна подати заяву лише про знищену або пошкоджену житлову нерухомість: приватний будинок, квартиру, дачний чи садовий будинок або інше житлове приміщення.

Українці можуть подати заяву про руйнування свого житла, що сталося через повномасштабну війну, через веб-портал або мобільний застосунок «Дія».

ХТО МОЖЕ ПОДАТИ ЗАЯВУ?

Якщо ваше житло в Україні було пошкоджене або зруйноване, починаючи з 24 лютого 2022 року, ви маєте право на отримання відшкодування. Не має значення, в якій частині України знаходиться нерухомість: у Києві, Львові, Донецьку чи Сімферополі. Зверніть увагу – заяву може подати лише власник житла.

З ЧОГО ПОЧАТИ? ЯК ПОДАТИ ЗАЯВУ?

Використовуйте веб-портал «Дія» або мобільний застосунок «Дія». Оберіть у розділі «Сервіси» послугу «Відшкодування збитків». Там ви отримаєте доступ до форми заяви, яку треба заповнити. Вона розроблена таким чином, щоб бути простою та зручною для навігації.

ЯКУ ІНФОРМАЦІЮ ПОТРІБНО ВНЕСТИ?

Вам потрібно буде заповнити інформацію про себе, своє житло та право власності на нього, а також інформацію про те, що спричинило руйнування та характер пошкодження або знищення. Якщо маєте, додайте інформацію про вартість житла або про те, скільки витратили на його відновлення.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дистанційне обстеження знищеного житла на ТОТ: експеримент у Мелітополі мав успіх, на черзі – інші регіони

ДЕ ВЗЯТИ ВСЮ ЦЮ ІНФОРМАЦІЮ?

Багато інформації «Дія» підтягне самостійно з інших реєстрів та баз даних, і ви зможете її переглянути. Ви також зможете додати інші докази, які підтверджують право власності та шкоду, завдану вашому майну: документи, фотографії, звіти тощо. Кожен доказ важливий.

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ, ПІДТВЕРДІТЬ, НАДІШЛІТЬ

Перевірте все ще раз, і перш ніж подати заяву, переконайтеся, що вся ваша інформація та докази є точними та повними. Натисніть кнопку «Відправити» - і заява буде подана. У «Дії» ви зможете перевірити її статус, доповнити заяву, якщо з’являться нові докази, або ж відкликати її.

ЩО ДАЛІ? КОЛИ ЗАЯВУ РОЗГЛЯНУТЬ? КОЛИ МОЖНА ОЧІКУВАТИ НА ВИПЛАТУ?

Далі команда Реєстру перевірить, чи ваша заява відповідає всім необхідним критеріям. Якщо так – Рада Реєстру прийме рішення про внесення заяви до Реєстру. Це займе якийсь час, адже заяв буде дуже багато. Слід також пам’ятати, що Реєстр не розглядатиме вашу заяву по суті та не присуджуватиме компенсацію – це завдання так званого «компенсаційного механізму», який буде створено.

БУДЬТЕ В КУРСІ СПРАВИ

Усі повідомлення про вашу заяву, включаючи оновлення її статусу, будуть надсилатися через «Дію», тож перевіряйте та оновлюйте застосунок. Також відвідуйте сайт Реєстру та сторінки в соцмережах. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Скільком жителям Миколаївщини вже виплатили компенсації за пошкоджене та знищене майно

Тэги:

Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів