Сьогодні в портах Миколаївської області залишається чимало суден річкового флоту, власники яких не можуть переправити їх у більш безпечні регіони. Причина в постійних обстрілах з бору ворога. Але компанія «Нібулон» знайшла радикальне рішення проблеми.
У лютому 2022 року річковий флот Херсона, Миколаєва готувався до відкриття навігації, тож на початку повномасштабного вторгнення РФ чимало суден виявилися заблокованими в цих портах. Чимала частина з них була знищена або викрадена окупантами.
Приміром, як розповідала «Гривна», компанія «Грейн-Трансшипмент», втратила тоді половину всього свого флоту – 13 суден. За кілька місяців до війни компанія перемістила 15 одиниць флоту у П’ятий затон у Херсоні, де планували створити річковий транзитний хаб, розповідав комерційний директор і співзасновник компанії Євген Ігнатенко. Але окупанти викрали баржі та використали їх для створення понтонної переправи під Антонівським мостом.
Ще один із крупних річкових перевізників, компанія «Нібулон», яка до великої війни мала 85 одиниць флоту, втратила три буксири та п’ять одиниць несамохідного флоту. На початку вторгнення компанія надала свої баржі, щоб заблокувати можливий підхід ворога до Миколаєва водним шляхом. Щонайменше дві баржі «Нібулона» росіяни використали для тієї ж понтонної переправи під Антонівським мостом, пише Центр транспортних стратегій.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: «Покарати вбивць – справа честі». Розслідуванням загибелі засновника Нібулона Вадатурського займеться приватна іноземна компанія
На сьогодні флот цих та інших річкових перевізників лишається заблокованим у портах Миколаєва, Очакова, де є ризики його пошкодження через обстріли. А вивезти його водним шляхом немає можливості через близькі позиції ворога.
За словами представника одного із судновласників, доки судна стоять у портах, вони не привертають уваги. Проте тільки відбувається якийсь рух, ворог відразу активізується. У компаніях сподіваються, що вихід із такої патової ситуації знайдеться – можливо, у вигляді якогось тимчасового коридора.
«Частина нашого флоту стоїть у Миколаєві без можливості переміститися в інший, більш безпечний пункт. А головне – без можливості працювати, допомагаючи з транспортуванням українського зерна. Ми здійснюємо ремонт нашого вцілілого флоту, люди продовжують працювати. Але флот надто довго не задіяний у логістиці, він не працює на користь Україні», – розповів ЦТС директор та співвласник компанії «Грейн-Трансшипмент» Олександр Григоренко.
А от у «Нібулоні» вирішили піти радикальним шляхом і примудрилися суходолом передислокувати частину свого флоту з Миколаєва на Дунай!
Плавзасоби розбирали та транспортували їх суходолом, використовуючи великі автотягачі. А на своїй новій філії «Бессарабська» фахівці збирали їх заново. У компанії розповіли, що таким чином вдалося перевезти 4 буксири, а також 2 вантажно-розвантажувальні машини. Але більша частина флоту «Нібулона» все одно залишається в порту Миколаєва.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Без Каховського моря. Що очікує на річкове судноплавство в повоєнній Україні?
На головній світлині: довоєнне фото з архіву компанії «Грейн-Трансшипмент»
Тэги: