Російські окупанти вкрали та використовують для своїх злочинних потреб флот компанії «Грейн-Трансшипмент», який базувався в Херсоні на території П’ятого затону. Загарбники використовують украдені судна для переправи через Дніпро особового складу та озброєння. Про це розповів на своїй сторінці в соцмережі комерційний директор і співзасновник компанії Євген Ігнатенко.
«У грудні минулого року компанія ТОВ «Грейн-Трансшипмент»/Grain-Transshipment LLC, яку ми створили з нуля більше 6 років тому, придбала П’ятий затон у Херсоні. 6 років ми інвестували, створювали нові робочі місця, сплачували податки та найголовніше – займалися розвитком річкової інфраструктури. Саме для цього ми й купили Пʼятий затон, який символічно назвали Перлиною Херсона», – пише Ігнатенко.
Він розповів, що в планах компанії було створення там бази флоту, а в майбутньому – річковий транзитний хаб. Тож незадовго до початку війни в П’ятий затон переправили половину всього флоту «Грейн-Трансшипмент» – 15 суден. Там їх ремонтували, модернізували та готувалися до відкриття навігації-2022.
«24 лютого всі плани зруйнувала війна. Флот залишився там разом із персоналом, і весь цей час люди продовжували отримувати зарплату. Більше того, ми регулярно сплачували всі комунальні послуги підконтрольним Україні комунальним установам. Сьогодні там уже немає майже всього флоту, і ми не маємо зв’язку з працівниками об’єкту», – пише співвласник компанії.
За словами Євгена Ігнатенка, першу баржу окупанти забрали 2 серпня, за кілька днів украли ще чотири баржі. Їх одразу почали використовувати для створення понтонної переправи. У вересні загарбники забрали ще 7 суден. Зараз у затоні залишаються три судна – і їхня доля відома, каже чоловік.
«Цими 15-ма суднами нам вдавалося транспортувати по Дніпру до портів Миколаєва та «Великої Одеси» значну кількість від загального вантажу, який експортується в Україні загалом. Завдяки цьому флоту ми були одними з лідерів річного транспорту, тож він відігравав справді важливу роль у логістиці нашої компанії», – зазначає судновласник.
За словами Ігнатенка, деякі танкери були з вантажем, його теж украдено, що іще раз доводить, що російські окупанти – мародери та злочинці, які згрібають все на своєму шляху.
Співвласник компанії «Грейн-Трансшипмент» звертає увагу на те, що ворог не просто так побачив судна і вирішив їх забрати.
«Усе це відбувалося під керівництвом нового «начальника» Херсонського морпорту, якого назначила окупаційна влада – Харитонова Андрія Миколайовича», – пише він.
Про призначення Харитонова стало відомо на початку літа.
7 жовтня 2022 року СБУ повідомила про підозру Андрію Харитонову. Уродженець Херсона добровільно пішов на співпрацю з окупантами. 14 червня його призначили «директором» Херсонського порту, повідомляє Офіс Генпрокурора.
Харитонова підозрюють у державній зраді, згідно з ч. 2 ст. 111 КК України. Санкція статті передбачає позбавлення волі строком до 15 років, або довічне позбавлення волі, з конфіскацією майна.
Євген Ігнатенко називає Харитонова «дуже цікавою особистістю».
«Раніше він займав керівну посаду на Херсонському суднобудівному заводі, який входить до об’єднання проросійського олігарха Вадима Новинського, а у 2015 році балотувався до Херсонської міськради від партії «Наш край». На щастя, його не обрали, але це не завадило йому чинити воєнні злочини спільно з окупаційною владою. Саме тому нещодавно СБУ повідомила йому про підозру в держзраді. Гроші все ж таки пахнуть, і думаю, Харитонов вже починає це розуміти», – пише Ігнатенко.