Ідентифікація пенсіонерів: чи можуть заблокувати пенсійну банківську картку?

Ідентифікація пенсіонерів: чи можуть заблокувати пенсійну банківську картку?

Автор: Марина Поліщук 07 Мар. 2024 20:00

До 31 березня цього року всі пенсіонери-переселенці, які стали ВПО до 24 лютого 2022 року, мають пройти ідентифікацію для продовження виплати пенсії. Такі дії пенсіонери-ВПО «першої хвилі» повинні робити кожні 6 місяців. Чи справді блокують рахунки тим пенсіонерам, які не пройшли ідентифікацію?

Юридичний порадник для ВПО спростовує фейки на цю тему.

Як повідомляє Мінсоцполітики України, розповсюджувана інформація про блокування банківських карток таких пенсіонерів через відсутність руху коштів на них НЕ відповідає дійсності. Цьому є декілька пояснень:

- у нормативних актах, які регулюють сферу соціального забезпечення немає жодної норми, яка б передбачала таке блокування;

- Мінсоцполітики не має ні повноважень, ні технічної можливості впливати на діяльність банків щодо блокування банківських карток.

ЧИ ОЗНАЧАЄ ЦЕ, ЩО РАХУНОК НЕ МОЖЕ БУТИ ЗАБЛОКОВАНИЙ?

Ні. Блокування рахунків, на яких тривалий час відсутній рух коштів, здійснюється банками на підставі їхніх внутрішніх правил.

Однак це не сфера впливу держави. Якщо пенсіонер з-поміж внутрішньо переміщених осіб, який став на облік як ВПО до 24.02.2022 року, не користується своєю банківською карткою протягом тривалого періоду (не менше 6 місяців), і по такій картці немає руху коштів, пенсія такій людині продовжує нараховуватися, але до моменту з’ясування обставин не перераховується на її картковий рахунок.

У ЧОМУ СЕНС ПРОХОДЖЕННЯ ІДЕНТИФІКАЦІЇ ПЕНСІОНЕРАМИ-ВПО ДО 24.02.2022 р.?

Сенс у тому, що значна частина пенсіонерів з-поміж ВПО до 24.02.2022 року, проживає на тимчасово окупованій території. У такій ситуації держава не має можливості з’ясувати інформацію щодо того, чи власник картки не втратив до неї доступ (і нею згодом можуть скористатися шахраї) і чи є людина живою.

Саме тому для продовження виплат таким особам було ухвалене рішення проводити ідентифікацію отримувачів пенсії.

ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ З ПЕНСІЄЮ, ЯКЩО РАХУНОК ЗАБЛОКОВАНИЙ БАНКОМ?

До моменту, поки пенсіонер не підтвердить свою особу – тобто не пройде ідентифікацію, пенсія і далі нараховується Пенсійним фондом, але не перераховується на картку. Як тільки людина виходить на зв'язок і підтверджує свою особу, нараховані виплати перераховуються такому пенсіонеру на його рахунок.

ЯК ВІДБУВАЄТЬСЯ ІДЕНТИФІКАЦІЯ

До 31 березня 2024 року вказаним вище особам необхідно пройти ідентифікацію в один із доступних способів:

- особисто звернутися із документом, що посвідчує особу, до сервісних центрів Пенсійного фонду;

- за допомогою відеозв’язку. Заявку на проходження підтвердження особи потрібно подати до 15 березня, щоби працівники Пенсійного фонду встигли її опрацювати;

- авторизуватися в особистому електронному кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду за допомогою електронного підпису «Дія.Підпис»;

- у будь-якому відділенні Ощадбанку чи сервісному центрі Пенсійного фонду;

- у разі проживання за кордоном особисто звернутися до закордонної дипломатичної установи України для посвідчення факту, що особа є живою.

Пенсіонерам, які отримують пенсію через АТ «Укрпошта», проходити ідентифікацію не потрібно. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Призначення та виплата пенсій: 22 запитання від ВПО та відповіді на них 

Тэги:

Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів