Створення зернового коридору без Росії є одним з найбільших досягнень України за цей рік. Втім, обсяги вивезення зерна, які є зараз, набагато менші за ті показники, які були до повномасштабного вторгнення. Адже до експорту українського зерна ще не залучені порти Миколаївщини, Очакова, Херсона.
Експерт у сфері транспорту Максим Гардус розповів «Новинам Приазов’я», що зараз в операції з експорту українського зерна по факту беруть участь тільки Дунайські порти та порти Великої Одеси.
Він нагадав, що досі залишаються незалученими чотири порти Миколаївщини, Очакова, а також Херсону, зауважив він. Потужностей для вивозу зерна значно менше також і через окупацію портів Скадовська, Бердянська та Маріуполя.
«І друге, чому швидкість менша? Тому що багато портів та споруд постраждали від ракетних обстрілів та обстрілів за допомогою БПЛА. Усього пошкоджено десь 26 портових споруд, складів, силосів, елеваторів. І це доволі багато. Тобто менше портів, менше обладнання беруть участь у перевалці зараз. А третя причина – це самі судна. Річ у тому, що жива логістика – штука доволі арифметично проста, чим більше судно везе зерно, тем дешевше перевезення однієї тонни зерна», – пояснив він.
Експерт вважає, що деокупація Кінбурнської коси дозволила би залучити до «зернового коридору» інші порти.
«Це останній шматок Миколаївської області, який досі перебуває під окупацією. І окупаційний гарнізон Росії на Кінбурнській косі, по-перше, обстрілює Очаків та його порт, по-друге, він закриває вихід з Дунайсько-Бузького каналу до Чорного моря. Таким чином, доки не буде коса деокупована, в принципі, не може бути суттєвих розмов про повернення до експорту миколаївських портів і Херсону також. Бо вихід і з Миколаєва, і Херсону до Чорного моря – він все одно йде по цьому каналу БДЛК (Бузько-Дніпровсько-лиманський канал – ред.)», – додав Гардус.
Читайте також: Зерновий коридор у Чорному морі: Україна отримає військові кораблі для охорони суден та гроші на відбудову портів
Тэги: