У 2014 році через розкрадання коштів було повністю зупинено будівництво об’єкта. Після зміни замовника та проведеного тендера роботи з чистого аркуша було розпочато у листопаді 2017 року.

Тендер було проведено на 441 млн грн., а його переможцем стала київська будівельна компанія ПрАТ «УКРАТОМЕНЕРГО-БУД». На сьогоднішній день очільник Херсонської ОДА Юрій Гусєв заявив, що не може давати обіцянку стосовно дати відкриття першої черги. Він також зазначив, що зараз кошти на добудову об’єкта не передбачені ні в обласному бюджеті, ні в державному.

Але додав: «Я почав шукати можливості завершення цього об’єкта за кошти міжнародних фінансових організацій. Якщо вони підтвердять готовність фінансування, тоді зможемо казати про якісь терміни».

Для всебічного розуміння ситуації ми вирішили взяти інтерв’ю у представника будівельної компанії, яка є генпідрядником. На наші питання відповів керівник проекту «Будівництво мостопереходу ХБК» Віктор Вікторович Корякін, член правління ПрАТ «УКРАТОМ-ЕНЕРГОБУД» і заступник голови правління цього підприємства.

Презентація проекту «Шляхопровід пр. Сенявіна - Залаегерсег у м. Херсоні), архів

- На якому етапі знаходиться будівництво об’єкта? Які види робіт виконуються зараз?

- Стосовно 1-го пускового комплексу скажу, що він включає в себе основний обсяг робіт, є головною метою цього будівництва та становить близько половини обсягу всієї роботи. Можна навіть сказати: вже пройдено екватор з будівельно-монтажних робіт, а також проведені всі вишукувальні роботи та згідно з ними виконані розрахунки, надано проектне рішення щодо будівництва насипів в існуючих умовах. Обмеження площі унеможливлює будівництво відкосів на насипах і вимагає будівництва вертикальних стін насипу під кутом 90 градусів із усіх боків висотою до 14 метрів. Складні обставини також обумовлені просадкою грунтів під насипами та грунтовими водами, які знаходяться на глибині 3-х метрів від поверхні Бериславського шосе. Будівництво насипів без відповідних фундаментів може призвести до просідання, що погрожує спричинити невідворотні наслідки – руйнацію самого мостопереходу.

За перше півріччя було влаштовано 70 буронабивних паль об’ємом близько 2000 м3 бетону, виконано монолітних робіт обсягом близько 2500 м3, змонтовано 20 прогонових балок на заїзді та з’їзді, розроблено та вивезено грунту близько 50000 м3 і виконано багато інших супутніх робіт.

На сьогодні виконуються роботи з влаштування дорожнього полотна та кільця площі, які розміром трохи більше 15000 м2. Це продовження проспекту Адмірала Сенявіна. Також облаштовують тротуари з велодоріжками європейського зразка площею трохи більше ніж 7000 м2. Ведуться монолітні роботи для влаштування ліфтових шахт тощо.

У зв’язку з відносно невеликим обсягом фінансування в поточному році, на друге півріччя були заплановані такі роботи: перевлаштування газової мережі високого тиску, облаштування основи дороги та тротуарів із велосипедними доріжками з асфальтуванням (загальна площа близько 22000 м2), облаштування фундаментів ліфтових шахт і самі шахти, перенесення водопровідної камери, яка зараз в аварійному стані.

- Яка основна причина перенесення строків здачі об’єкта?

- По-перше, довготривале погодження рішень стосовно будівництва, а також ще довше погодження будь-яких питань із міськими службами. По-друге, відсутність своєчасного надання авансу в необхідному обсязі для закупівлі матеріалів та обладнання. Наголошую, що аванс надається для закупівлі будівельних матеріалів та обладнання, а роботи підрядник виконує за власний кошт і тільки після якісного виконання робіт отримує кошти. По-третє, відсутність фінансування в повному обсязі значно подовжує строки будівництва та завдає збитки державі як замовнику, а також виконавцю – в даному випадку нашому підприємству.

- Будь ласка, детальніше.

- У 2018 році було виділено 140 млн гривень, що дало можливість виконати значні обсяги робіт на об’єкті, в тому числі в зимовий час та на початку 2019 року. А в 2019-му всього було заплановано 38 млн, із яких близько 8 млн – аванс. Він уже відпрацьований, 8 млн закрито перед замовником відповідними обсягами виконаних робіт, підтверджених актами виконаних робіт і виконавчою документацією.

Хочу зазначити, що ми неодноразово звертались до Департаменту інфраструктури та розвитку Херсонської ОДА усно, а потім і з офіційними листами, де докладно описували ситуацію та пояснювали необхідність надання коштів для закупівлі матеріалів для завершення повного циклу робіт. Це, наприклад, укладка нижнього шару асфальту, який закриє та збереже вже збудовану основу дороги, унеможливить її замокання та пошкодження в зимовий час.

Зі свого боку як компанія з великим досвідом, яка має в штаті кваліфікованих працівників, ми готові всебічно сприяти якісному та своєчасному будівництву об’єкта. Але для цього потрібне не лише бажання та зусилля підрядника, а й титанічна робота з боку замовника та керівництва області з пришвидшення вирішення питань із міськими службами. А ще – здатність знаходити кошти для фінансування будівництва в повному обсязі. Ми неодноразово наголошували, що маємо можливість працювати цілодобово вахтовим методом. Це значно скорочує строки будівництва. Але для цього повинно бути чітке розуміння обсягів фінансування та як дотримання графіка виконання робіт з нашого боку, так і дотримання графіка фінансування замовником.

- Як часто у вас відбуваються наради стосовно будівництва? Чи володіє замовник інформацією щодо об’єкта та його проблематики?

- В мене склалося таке враження, що цей об’єкт з початку вересня до середини жовтня став нікому не потрібен, окрім генпідрядника, який несе збитки внаслідок такого ставлення та повного ігнору з боку Департаменту інфраструктури та розвитку Херсонської ОДА. Я розумію відсутність часу у нового очільника області у зв’язку з великою кількістю питань, хоча він знайшов час і незабаром після призначення ознайомився з об’єктом, провів нараду й отримав повний опис виконаних робіт.

У середині вересня була проведена нарада вже з новим профільним заступником губернатора С. В. Козиром. Там були підняті всі питання стосовно проблематики будівництва, надані графіки виконання робіт до кінця поточного року, а також розроблені проекти з усіма геологічними вишукуваннями, технічними звітами та розрахунками відповідних проектних рішень щодо фундаментів, без прийняття рішення відносно яких неможливо продовжувати будівництво насипів мостопереходу. Від середини жовтня Сергієм В'ячеславовичем було проведено ще ряд предметних нарад стосовно проектних питань, а також будівельних питань і з приводу оптимізації проекту стосовно строків і вартості будівництва.

Але насамперед понад усе дивує ставлення в. о. директора Департаменту розвитку інфраструктури А. Ф. Галамаги, якого було призначено після відсторонення О. Ю. Руснака. За час перебування на посаді (вже близько двох місяців) він жодного разу не з’явився на об’єкті будівництва та навіть не намагався вирішити жодного питання.

Хоча в нього, напевно, підсвідомий страх до цього об’єкта через те, що саме під час його керування ДП «Херсоноблавтодор» було розпочато будівництво мостопереходу ще у 2011 році – та закінчилось зникненням підрядників разом із перерахованими їм коштами в розмірі близько 50 млн грн. На той час це близько 6 млн доларів! Після такого будь-яка людина стане параноїком і перестане довіряти будь-кому, навіть собі. Звісно, якщо ця людина не мала відношення до цієї оборудки.

Ще один дивний факт візиту міністра інфраструктури В. А. Криклія до Херсонської області та до порту Херсон, від якого до найбільшого об’єкта будівництва в Херсонській області їхати 10 хвилин. На жаль, часу відвідати будівництво мостопереходу не знайшлось. А швидше за все, його просто хтось навмисно не включив у програму.

Архів «Гривна», 2014 рік

Ця справа була відкрита першого червня 2018 року. В ході перевірок на сьогоднішній день факту злочину не встановлено, підозра про скоєння злочину нікому не вручена.

Зі свого боку сподіваюсь на справедливу та неупереджену думку й висновки слідчих і перевіряючих. У нашого підприємства основний принцип – якісно робити свою роботу та при цьому чесно заробляти. Але не красти, ви ж самі розумієте: в усіх є сім’ї, діти. І кожна нормальна людина хоче, щоб його сім’я ним пишалась. Тим паче, якщо ти будівельник не в першому поколінні та є на кого рівнятись і чого досягати!

- Які, на вашу думку, основні фактори гальмування будівництва в цілому?

- Небажання співпраці місцевих служб із генпідрядником щодо вирішення питань стосовно інженерних мереж, це стосується КП «Херсонводоканал», та затягування вирішення будь-якого погодження, незважаючи на те, що це державний об’єкт. Також не треба забувати про складні інженерні геологічні умови, через які неодноразово коригувався проект. Але, на щастя, є чітка та зрозуміла позиція керівництва Херсонської області. Звісно, дуже важливе повноцінне фінансування.

Фото: Антон Костюк, фото травень 2019

- Як впливатиме на подальше будівництво недостатнє фінансування?

- У першу чергу це неотримання мешканцями Херсона важливого для них інфраструктурного об’єкта, який їм обіцяють не перший десяток років.

По-друге, це завдання збитків державі, пов’язаних з інфляцією, змінами цін на матеріали та роботи.

По-третє, на мою думку, одне з головних питань при відсутності бажання продовжувати будівництво з боку керівництва області – це обов’язкове консервування об’єкта на невизначений термін, що понесе за собою втрату не одного мільйона гривень. А також вірогідно, що під час знаходження об'єкта в законсервованому стані знайдуться крадії будівельних матеріалів, а це також збитки державі.

Від себе хочу додати: така відсутність будь-якої позиції з боку замовника може призвести лише до повної зупинки об’єкта. Причини таких дій нового «старого» замовника – Департаменту розвитку й інфраструктури Херсонської ОДА в особі в. о. директора – можуть бути дуже різні.

Наприклад, як просто недосвідченість фахівця через відсутність досвіду в будівництві таких об’єктів, так і просте бажання уникнути незручних статей у ЗМІ. І як наслідок, відстороненість від об’єкта, який другий рік поливають брудом! Або й те, в що мені не хочеться вірити, – просте вичавлювання підрядної організації з об’єкта для протягнення компаніі, яка, так би мовити, більш «зручна» для певних осіб.

Фото: Антон Костюк, фото травень 2019

Тэги:

Власть
Экономика
Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів