Касетний скандал в Херсонській міській раді та куди подівся один новий автобус?

Автор: Євгенія Вірлич 10 Янв. 2020 18:00

Вперше за багато років у Херсоні за бюджетні кошти придбали 16 автобусів. Відповідна закупівля завершилась у жовтні. ТОВ ТД «Еталон Авто» має поставити до Херсона 16 автобусів на загальну суму 35 358 058,00 грн. Але рішенням сесії Херсонської міської ради від 20 грудня 2019 року передано до КП «Херсонкомунтранссервіс» лише 15 автобусів. 

Догана очільниці управління 

Інформація про передачу автобусів з управління транспортної, дорожньої інфраструктури і зв’язку з’явилась одразу із відтінком негативу через догану, яку херсонський міський голова оголосив начальниці управління Марині Віркун. Начебто вона затримувала процес реєстрації автобусів. Сама очільниця відомства повідомила нам, що жодної затримки не було — вона діяла відповідно до чинного законодавства. На її боці той факт, що вже 20 грудня під час сесії депутати ухвалили згадану вище передачу автобусів: якби вони не були зареєстровані, рішення б не мало законної сили й скандал здійнявся б іще більший. Згодом перші автобуси навіть вийшли на рейси. 

П’ятнадцять, а не шістнадцять

Марину Віркун звинуватили зокрема і в тому, що вона передала не всі 16 автобусів, а лише 15, на що пані Марина відповіла, що 16-й вона планує передати в січні 2020 року. Щодо догани, Марина Віркун повідомила, що має намір відстояти її в суді.

Хто користується касетами в Херсоні?

Передача п’ятнадцяти автобусів — це лише початок скандалу, який деякі херсонці вже охрестили «касетним». Йдеться про погрози на адресу Марини Віркун з боку двох людей, які називають себе активістами: Кирила Стремоусова та Валерія Кулешова. Майже одночасно з погрозами мав відбутись і мітинг нібито проти Марини Віркун з вимогами її звільнення. Щоправда, одним з ідейних натхненників мітингу був Олександр Тарасов, який працює юристом в КП «Херсонкомунтранссервіс» — тому самому підприємстві, якому передавали автобуси.

Одну з розмов з «активістами» Марина Віркун записала і передала правоохоронцям. Також Марина Віркун додала:

Марина Віркун

Марина Віркун Фото Євгенії Вірлич

"Мене попереджали, що в мене будуть проблеми, якщо я не перейду принаймні на посаду заступника. Може навіть міський голова мене звільнить — догану вже оголосили", - зазначила Віркун.

Наразі триває досудове розслідування за фактом погроз Марині Віркун, а розмови, які, втім, записані були аж ніяк не на касету, і далі називають саме касетним скандалом.

Знайомимось із постачальником

Компанія ТОВ «ТД «Еталон Авто» цьогоріч виконала замовлень за бюджетні кошти на 171 208 670 грн. Це значно більше, аніж 2018 року: тоді було трошки більше за 40 млн грн.

Скріншот системи YouControlСкріншот системи YouControl

У компанії є досвід постачання автобусів для перевезення дітей — у 2019 році було чимало закупівель саме шкільних автобусів. Зокрема продукція «Еталону» відповідає сучасним вимогам переміщення людей з інвалідністю та інших маломобільних категорій. До речі, за підприємством, яке працює понад 13 років, немає жодної кримінальної справи або відверто негативних показників діяльності. Середня ціна автобусу приблизно збігається з ціною придбаних у Херсоні — вартість одиниці у 2,16 млн грн середня за Україною за подібними характеристиками. Подібні автобуси — перші у херсонського комунального підприємства за всю історію: раніше — і доволі давно — закуповувались машини нижчої якості.

Оскільки всі процедури завершились успішно, а до компанії претензій знайти не вдалось, цілком ймовірно, що «касетний скандал» — це спланована акція із дискредитації Марини Віркун, аби змусити її полишити посаду після вдалої бюджетної закупівлі. Навіщо?

Ймовірна причина скандалу: підготовка до розтрат бюджетних коштів?

Однією з причин скандалу, що виник навколо нових автобусів та Марини Віркун — це бажання призначити очільником управління іншу людину. Неодноразово і міський голова, і депутати казали про можливість призначення силовика на цю посаду — мовляв, лише силовик зможе побороти тотальну гегемонію приватних перевізників, які вже не перший рік у прямому сенсі шантажують херсонців: можуть не виходити на маршрути, саботують виїзд після 20.00, не дотримуються умов перевезень. 

Неодноразово наголошувалось, що наступного року в Херсоні планують придбати іще більше, ніж 16 автобусів, для комунального підприємства — посилити таким чином його спроможність. Зважаючи на 50 тролейбусів, які має закупити за кошти ЄБРР КП «Херсонелектротранс», це значно полегшить транспортну проблему в місті. 

Наразі маємо сумну картину спроби рейдерського захоплення управління транспортної, дорожньої інфраструктури та зв’язку: погрози начальниці, шантажування його заступника та моральний тиск у вигляді мітингів, серед організаторів яких — працівники комунального підприємства Херсонської міської ради.

До речі, представники міської ради, з яких власне почався скандал, ситуацію не коментують.

Джерело: «Kavun.city»

Тэги:

Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів