Створення велоінфраструктури у Херсоні обговорюється протягом декілька років. Так, щорічно кількість велолюбителів значно збільшується, але питання створення велоінфраструктури у місті залишається на рівні розмов. Також за останній час значна кількість велосипедистів потрапляють під колеса автомобілів.

Перші кроки до реалізації мрії

Місцевих велолюбителів не задовольняє така ситуація, проте більшість просто мовчать, бо не знають а ні своїх прав, а ні обов'язків. Та у 2016 році громадська організація “Велохерсон” на чолі з Ярославом Концевим розробили проект, який дозволяє розвинути велоінфраструктуру у Херсоні без зайвих затрат для міського бюджету.

Нагадаємо, спочатку за розрахунками було передбачено, що на будівництво одного кілометра велодоріжки з усіма комплектуючими потрібно близько 1 млн грн. Херсонська мережа, зазначена в проекті, простягається на 45 км, тобто для повної оптимізації велоінфраструктури в місті необхідно близько 45 млн грн.

Щоб вирішити це питання без збитків для міського бюджету, надійшла пропозиція розділити програму на 5 років. Планувалося щорічно виділяти 10 мільйонів гривень на будівництво однієї доріжки і проектування наступної.

Проте після розробки та перевірок, проект не пройшов експертизу у столичних фахівців і був повернутий на доопрацювання. Як виявляється, найбільшою проблемою стало освітлення, яке обов`язково повинно бути в паркових зонах.

Розвиваємо велоінфраструктуру разом

Сьогодні у Херсонській міській раді відбулося засідання, на якому презентували програму розвитку велоінфраструктури на 2020 рік. До обговорення долучилися представниця громадської організації “Спільно Hub” Ганна Дворна, начальниця управління транспортної, дорожньої інфраструктури Марина Віркун та голова організації “Велохерсон” Ярослав Концевий.

В ході засідань Марина Віркун зазначила: “Ми повинні зараз спільно обговорити проект та внести корективи, аби винести його на розгляд чергової сесії Херсонської міської ради та отримати фінансування. Тільки після того, як проект буде затверджено і передано фінансування ми приступимо до реалізації, що дуже важливо”.

Наразі гарним прикладом реалізації велоінфраструктури є декілька міст, серед яких: Івано-Франківськ, Київ та Харків. Також не відстає і сусіднє Запоріжжя. Цього року їм вдалося завершити проект реалізації та подарувати велосипедистам довгоочікувані доріжки.

Що стосується Херсона - ситуація невтішна, але не критична. Наразі у Таврійському мікрорайоні є одна з доріжок, яка схожа на велосипедну, проте за останні декілька років її перетворили на місце для встановлення бордів та міні парковок. Саме це заважає велосипедистам користуватися нею.

“Ми плануємо реалізовувати проект велоінфраструктури саме з мікрорайона Таврійський. Велодоріжка простягатиметься від проспекту 200 річчя Херсона - вулиці Кедровського - 49-ї Гвардійської Херсонської дивізії та Покришева. Загальна довжина - 6 км. Можливо буде складно, але на прикладі інших міст ми також зможемо”,- розповів Концевий.

Без грошей проект лише у мріях

Усі ми розуміємо, що реалізація проектів без матеріальної підтримки неможлива. Програма велоінфраструктури - не є виключенням і також потребує значних затрат.

Обсяги фінансування на виконання заходів програми становлять 830 тисяч гривень. Планується, що 620 тисяч гривень буде виділено з міського бюджету Херсона, а останні 210 тисяч гривень залучатимуться у рамках проекту “ВелоМіста”, який фінансується за підтримки Агентства США.

За ці кошти планується зробити значну кількість завдань, що допоможуть у подальшій реалізації програми.

По-перше - розробка концепції розвитку велоінфраструктури міста Херсон, виходячи зі схеми повітряних ліній та схеми пасажирського перевезення.

“Створення концепції є одним із важливих і необхідних етапів, який дасть високу позитивну динаміку у впорядкуванні відносин у сфері розвитку транспортної та велосипедної інфраструктури. Це буде такий своєрідний журнал, у якому міститиметься не лише потрібна інформація, а й карта Херсона з умовними різнокольоровими позначками: магістральні, другорядні, рекреаційні та перспективні веломаршрути”,- розповіла Ганна Дворна.

По-друге - розробка проектно-кошторисної документації на пріоритетну вулицю за концепцією розвитку велоінфраструктури міста Херсон.

По-третє - реконструкція вулиць та створення нових об'єктів транспортної інфраструктури. Тобто обов`язкова наявність велосмуги та велодоріжки на територіях житлових і промислових районів.

По-четверте - створення велосипедної інфраструктури, а саме облаштування велосипедних парковок. Адже велосипедна п-подібна парковка є невід'ємною частиною інфраструктури. Нагадаємо, минулого року у місті було відкрито кілька станцій технічного обслуговування велосипедів (СТО). Там велолюбителі мають змогу підкачати колеса і провести заміну запчастин.

По-п'яте - провести промоційні заходи з розвитку велосипеда як виду основного транспорту. Насамперед акції та лекції проводитимуться у навчальних закладах. На таких лекціях діти більш детально дізнаються про особливості їзди на велосипеді, основні правила та безпосередньо про потребу розвитку велоінфрастуктури.

“Ви розумієте, що деякі люди сприйматимуть велодоріжки за звичайні тротуари. Вже зараз потрібно розповідати усім діткам, що це місце для велосипедистів, що це ж така сама частина дороги, де їздить транспорт. Адже на проїзну частину вони просто так не вибігають”,- прокоментував п`ятий пункт херсонський велосипедист.

Збудуємо велоінфраструктуру - збережемо природу

Велолюбителі та активісти сподіваються, коли у місті створять належні умови для велосипедистів, кількість велолюбителів значно збільшиться. Після повноцінної реалізації проекту можна буде закликати херсонців відмовитися від автомобілів та мопедів хоча б на теплі пори року.

Таким чином містяни зможуть не лише зекономити власні кошти, а й зберегти навколишнє середовище від зайвих викидів газу в атмосферу.

“Це буде класно, якщо херсонці хоча б влітку користуватимуться велосипедами, а не механічними транспортними засобами. Менше викидів в атмосферу дорівнює чисте повітря. Ще навчимося сортувати і перетворимо Херсон на екологічне місто”, - зазначила керівниця Центру екологічної інформації Херсонської обласної бібліотеки ім. Гончара Юлія Тищенко.

Тэги:

Важно
Дороги
Херсон
Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів