В Україні продовжують збільшувати кількість онлайн-інструментів, що значно полегшують життя суспільству. Вже два роки поспіль новації вводять для людей похилого віку. Якщо у минулому активно просували електронне пенсійне посвідчення, то сьогодні - веб-портал послуг «Е-пенсія».

Цей портал є допоміжним інструментом не лише для пенсіонерів, а й усіх працюючих осіб. Детально про роботу та можливості порталу журналістам інтернет-видання «Гривна» розповіла головний спеціаліст відділу супроводження інформаційний систем та електронний реєстрів ГУ Пенсійного фонду України у Херсонській області Олена Скоробагатько.

Головна мета веб-порталу - розширити можливості звернень до пенсійного фонду. Це своєрідна альтернатива для тих, хто є гарним користувачем комп`ютера і не бажає за кожною довідкою звертатися до управління Пенсійного фонду за місцем проживання.

“Ніхто не каже, що після відкриття онлайн-сервісів управління закриватимуться. Це просто на вибір суспільства, адже комусь зручніше користуватися мобільними додатками, іншим - прийти до управління та почути потрібну інформацію безпосередньо від працівника”,- прокоментувала Скоробагатько.

Для того, щоб отримати ту чи іншу інформації, потрібно зареєструватися. Наразі діє два способи реєстрації.

Спосіб №1: реєстрація за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Якщо людина має цей підпис, їй достатньо зайти на офіційний портал Пенсійний фонд України і натиснути у правому куточку слово “вхід”. Далі завантажуєте підпис і автоматично потрапляєте в особистий кабінет, де власно доступні всі послуги.

Спектр послуг, які пенсіонери та працюючі особи можуть отримати на порталі, досить-таки широкий.

- перегляд виписки з системи персоніфікованого обліку;

- перегляд виписки з пенсійної справи;

- попереднє замовлення паперових документів;

- запис на прийом до спеціалістів органів Пенсійного фонду;

- не виходячи з дому, ставити питання спеціалістам за допомогою функції “Звернення”.

Спосіб №2: реєстрація за допомогою логіну та пароля. Якщо не маєте КЕП, то потрібно зробити трішки більше роботи. Звертайтеся до управління Пенсійного фонду за місцем проживання та напишіть заяву. На момент написання потрібно мати при собі пакет документів: паспорт, фотографії та ідентифікаційний код. В управлінні Вам нададуть код, який допоможе увійти до особистого кабінету.

Варто зазначити, що особи, які для входу використовують логін та пароль, а не кваліфікований електронний підпис, мають змогу тільки переглядати всі послуги та детально ознайомитися з ними. Проте оформлювати пенсію та відправляти запит на отримання довідки - неможливо.

Весь спектор можуть отримувати власники кваліфікованого електронного підпису. Наразі отримати цей підпис можна у відділеннях “Приватбанку”.

“Багато цікавляться, чому відрізняється можливості. Логін і пароль людина може загубити чи скористаються родичі. А з кваліфікованим електронним підписом усе набагато складніше. Тому просто так до кабінету не війдеш і не отримаєш потрібну інформацію”,- зазначила Олена Скоробагатько.

Також користується попитом послуга “Пенсія в один дотик”. Аби оформити пенсію, потрібно подати заяву онлайн, завантажити необхідні документи (паспорт, ідентифікаційний код, фотокартки та скан підпису), підписати заяву електронним підписом і відправити її до Пенсійного фонду України.

Кожна заява розглядається протягом 10 робочих днів. За результатом розгляду заяви на мобільний телефон надходить інформаційне повідомлення про призначення пенсії, чи то про те, що необхідні додаткові документи. Далі звертайтеся до відділення Пенсійного фонду за місцем проживання з пакетом оригінальних документів. Перевіривши оригінальні документи та надіслані за допомогою електронного порталу, працівники управління дадуть Вам пенсійне посвідчення.

Також не менш важливою є функція “смс-повідомлення”. Це дозволить працюючій людині або пенсіонерові отримувати важливу інформацію. Наприклад, про перерахунок пенсій, сплату податків від роботодавців за працівника.

На порталі Ви зможете розрахувати розмір власної пенсії. У цьому Вам допоможе сервіс “Пенсійний калькулятор”. Щоб він спрацював, треба ввести всі періоди роботи згідно із записами у трудовій книжці, щоразу вказуючи дату зарахування і дату звільнення. Програма автоматично підсумує періоди трудової діяльності та визначить загальний трудовий стаж із точністю до одного дня. Аналогічно до того, як це робиться під час призначення пенсій в органах Пенсійного фонду.

«Попри те, що не всі можуть користуватися новітніми технологіями, мешканці Херсонщини вже подають заяви саме через портал. Так, з моменту запуску порталу до нас вже надійшло 12 звернень. Вони стосуються призначення та перерахунку пенсій»,- прокоментувала Олена.

Тэги:

Важно
Херсон
Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів