Куди звертатися та як відстоювати свої права херсонським споживачам

Звичайно ж, буває і таке, що зовнішній вигляд товару бездоганний, під час тестування все було добре, а ось вдома експлуатація виявилася невдалою. До Дня шопінгу (11 листопада) та довгоочуваної “Black Friday” (29 листопада) магазини влаштовують великий розпродаж товарів. Це приводить до того, що споживачі купують товар, не звертаючи увагу на його якість. Напередодні цих свят журналісти інтернет-видання “Гривна” вирішили розповісти Вам, як поводитися у разі покупки товара з браком.

Неякісний товар в українських супермаркетах та торгових центрах - звичне явище. Щодня кожен п'ятий споживач зіштовкується з браком або простроченою продукцією. Визначити, що товар є неякісним перед придбанням дуже складно, проте можливо.

Якщо це стосується продуктів харчування, то в першу чергу варто звертати увагу на термін придатності. Проте не варто забувати і про умови зберігання, адже досить декілька годин у не рекомендованій температурі і ваші улюблені фрукти чи молочні продукти можуть піти на смітник.

З непродовольчими товарами вже складніше, але є декілька ознак, які можуть стати гарною підказкою. Завжди звертайте увагу на зовнішній вигляд товару. Ретельно огляньте його та перевірте на спрацювання. На момент огляду помітили зайві подряпини чи відбиток, краще відмовитися одразу.

На усі питання відповів заступник начальника управління захисту споживачів Олександр Мандра.

«Відставити паніку та негатив! Діємо за правилами та відстоюємо свої права!» - радять працівники.

Крок №1

Споживач, який придбав неякісний товар, повинен звернутися до магазину. Під час звернення пред'явити такі документи: чек, документи від товару та безпосередньо товар. Детально пояснити адміністратору закладу при яких умовах відбувся збій або чим товар незадовільний.

Крок №2

Після розмови усі документи та прилад залишаються адміністраторові. Вони повинні відправити товар на експертизу, яка підтверджує або заперечує факт браку. Звернення до магазину розглядається протягом 14 днів, але все залежить від виробника товару (наприклад, експертиза товарів марки Apple може зайняти до 24 днів) . Після цього споживач має знову прийти до магазину та дізнатися результат перевірки.

«Якщо факт браку підтверджено, тобто провини споживача у несправності немає, адміністратор об'єкту господарювання пропонує одразу декілька варіантів: ремонт, заміна або повернення коштів. І тут вже споживач має повне право самостійно обирати»,- прокоментував Олександр Мандра.

Наголошуємо! Ні в якому разі не намагатися полагодити самостійно, адже це вже порушення. І працівники магазину мають повне право відмовити Вам у заміні.

Розуміємо, що не всі магазини є добросовісними і погоджуються на один з вищевказаних варіантів. У такому випадку завжди є запасний (основний) варіант – Управління захисту споживачів.

Як зазначає заступник начальника управління захисту споживачів, якщо ж у магазині Вам не вдалося знайти спільної мови, потрібно звертатися до органу державного нагляду або до суду. На власний розсуд споживача.

Крок №3 На момент звернення до управління споживач повинен мати заяву, де вказати повну назву та адресу магазину, товар, який він придбав або послугу і, звичайно ж, підтверджуючі документи. У заяві також обов'язково потрібно зазначати, чи зверталися до об'єкта господарювання і результати звернення. «Після того, як до управління надходить скарга від споживача, її повинно узгодити Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства. Після надання офіційної згоди, працівники управління захисту споживачів мають повне право йти на місце і перевіряти сенс викладеної скарги, а також фіксувати порушення або його відсутність, які наявні на момент перевірки»,- розповів Мандра.

У рамках заходу державних наглядів управління розглядає дану скаргу, результати перевірки. Якщо порушення виявленні, а викладені факти у заяві підтверджуються, то будуть застосовані відповідні засоби адміністративного впливу – видається розпорядчий документ.

У вищезазначеному офіційному документі працівники управління захисту споживачів мають вказати термін, протягом якого об'єкт господарювання повинен повернути кошти або надати новий товар. І знову ж це питання на розсуд споживача.

Покарання власників магазинів за невиконання обов'язків

У тому випадку, якщо магазин відмовляється виконувати свої обов'язки, власник сплатить штраф у десятикратному розмірі. Наприклад, вартість товару 2000 гривень, а штраф буде 20 тисяч гривень. І тому, коли працівники управління захисту споживачів навідуються до магазину, більшість погоджується і виконує усі обов'язки.

Сотні чи тисячі: яка кількість херсонців звернулася до управління

Проте, що неякісні товари частенько зустрічаються на полицях магазинів та супермаркетів свідчать не лише пости у соціальній мережі Фейсбук чи Інстаграм, а й кількість скарг у відповідному органі. Так, за дев'ять місяців поточного року до управління захисту споживачів було надіслано 182 скарги (непродовольчі товари). А це у порівнянні з минулим на 76 скарг менше.

Зменшилася кількість скарг і на послуги. Якщо у 2018 році поскаржилися на неякісні послуги 131 особа, то у поточному всього 115 осіб.

«Так, це не малі цифри, проте приємні. Кількість скарг зменшується, а отже представники магазинів намагаються вирішувати проблеми зі споживачами без втручання відповідних органів»,- зазначив Олександр Мандра.

Тэги:

Деньги
Торговля
Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів