Одещина залишається в трійці лідерів за кількістю звернень щодо порушення мовного Закону. Зокрема, станом на 26 вересня до Секретаріату Уповноваженого із захисту державної мови надійшло 266 звернень щодо порушення мовного законодавства в Одесі та області.
Йдеться про звернення громадян щодо розміщення недержавною мовою інформації для загального ознайомлення: вивісок, табличок, написів тощо, а також зовнішньої реклами, повідомляє Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.
Одеська влада своєю чергою наголошує, що в місті вже демонтовано 36 вивісок і табличок, написаних недержавною мовою. Серед них, зокрема, вивіски магазинів, кафе, піцерій.
Проте, як зазначає Кремінь, Одеса потребує посиленого контролю за дотриманням мовного законодавства у сферах реклами та інформації для загального ознайомлення.
«Тільки тісна взаємодія органів місцевого самоврядування із суб’єктами господарювання, що здійснюють діяльність у сферах реклами, надання послуг чи торгівлі, може поліпшити цю ситуацію. Вкотре закликаю очільника Одеси до затвердження міської мовної програми, яка, в тому числі, передбачала б заходи щодо забезпечення контролю за розташуванням зовнішньої реклами, використанням іншомовних рекламних вивісок, а також забезпечення дотримання норм законодавства про державну мову суб’єктами господарювання. Розміщена з порушеннями зовнішня реклама чи вивіска має бути демонтована. Дотримання мовного законодавства - це вимога Закону та сьогодення!» - наголосив Тарас Кремінь.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кафе «Крим» – тепер українською: у Херсоні позбавляються російськомовних вивісок
Уповноважений із захисту державної мови нагадує, що відповідно до статті 28 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», інформація для загального ознайомлення (оголошення, покажчики, вказівники, вивіски, повідомлення, написи та інша публічно розміщена текстова, візуальна і звукова інформація, що використовується або може використовуватися для інформування необмеженого кола осіб про товари, роботи, послуги, певних суб’єктів господарювання, посадових, службових осіб підприємств або органів державної влади, органів місцевого самоврядування) подається державною мовою із можливістю за потреби дублювання іншими мовами.
Відповідно до статті 32 мовного Закону мовою реклами, включаючи рекламу на телебаченні і радіо, є державна мова. Ці вимоги поширюються на всі визначені види реклами незалежно від способу її розміщення та змісту (внутрішню, зовнішню, рекламу на транспорті, політичну, соціальну рекламу тощо).
Як повідомляла «Гривна», в одному з районів Одеської області наприкінці літа цього року були зафіксовані факти безперешкодної ретрансляції російських телеканалів та масового порушення закону про мову.
Тэги: