Поблизу Ізмаїла є так зване «кладовище кораблів», які давно вже не використовуються та займають значну територію. Списані судна належать держпідприємству «Українське Дунайське пароплавство», яке витрачає на них майже мільйон гривень на рік.
Проблеми, які створює списаний флот, та плани його утилізації озвучив 12 січня директор УДП Дмитро Москаленко.
«Майже мільйон гривен за рік. Таку суму витрачає УДП на сплату якірного збору за флот, який давно не використовується. В масштабах підприємства нібито і невелика сума. Але «кладовище кораблів» ще й займає величезну територію. Заважає розвитку 4-го затону. Ускладнює судноплавство та постановку суден для проведення ремонтних робіт», – написав керівник на своїй сторінці у Facebook.
Він перерахував, що саме знаходиться на ізмаїльському «кладовищі» – це понад 60 одиниць плавзасобів різного типу, а також рембаза, плавкран тощо.
Наприклад, є тут 3 морські суховантажі типу «Ізмаїл» вагою 1 635 тонн кожен. Усі вони давно перебувають у відстої, а їхній технічній стан не дозволяє говорити про можливість відновлення. Крім того, тут зберігаються 4 пасажирські судна на підводних крилах типу «Метеор» та «Восход» віком 38-40 років – вони теж давно не затребувані й непридатні для експлуатації. Є 27 одиниць службово-допоміжного флоту. Найстаріші з них – суднопідйомники ще 1941 року, каже Дмитро Москаленко.
Директор УДП додає, що єдине з асортименту «кладовища», що, можливо, знадобиться в подальшому при будівництві нових барж-зерновозів, – це 24 ліхтери. Усе інше треба списувати та утилізувати.
«Цього року ми маємо це все списати, та вирішити його подальшу долю. Морські судна реалізуємо на аукціоні. Все інше або самостійно ріжемо на металобрухт (для цього потрібно отримати ліцензію), або реалізуємо компаніям, які спеціалізовано займаються таким видом діяльності. Наразі наші фінансисти проводять розрахунки – що є більш вигідним для підприємства», – повідомив Москаленко.
Для УДП утилізація «кладовища» є умовою розвитку інфраструктури обслуговування флоту, каже він та підкреслює, що утилізація цих суден дозволить більш якісно обслуговувати флот. До того ж звільниться місце для ремонту робочих суден.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: «Ми зайшли в канал і тут напоролись на міну»: у Чорному морі підірвалося іноземне судно, що прямувало до Ізмаїла
На світлинах: «кладовище кораблів» неподалік від Ізмаїла, 2018 рік. Фото: odessa.dozor.ua
Тэги: