Сервісні центри: питання та відповіді

Автор: Ольга ЛЯШОК 06 Октября 2019 10:55

4 роки тому в Україні були створені сервісні центри МВС: хоча вважається, що вони прийшли на зміну міжрайонним реєстраційно-екзаменаційним відділам Держінспекції з безпеки дорожнього руху (МРЕВ), насправді це дещо інша структура. Про це на зустрічі з журналістами розповів начальник регіонального сервісного центру (РСЦ) МВС у Херсонській області Олександр Реуцьков. 

На сьогодні в Херсонській області окрім регіонального є 5 територіальних сервісних центрів: у Херсоні, Великій Олександрівці, Генічеську, Голій Пристані та Новій Каховці. Всі вони працюють у новому форматі – за принципом «єдиного вікна» та екстериторіальності (тобто послугу можна отримати будь-де, незалежно від місця проживання).  

Але головне, звісно, – якість надання послуг. У сервісних центрах – найсучасніше технічне обладнання, в трьох центрах із найбільшим навантаженням (у Херсоні, Голій Пристані та Новій Каховці) діє електронна черга, за допомогою якої можна записатися на зручний час. Серед основних функцій і послуг сервісних центрів МВС, нагадав Олександр Геннадійович, – видача та обмін посвідчень водія, реєстрація та перереєстрація транспортних засобів, видача та зберігання номерних знаків, видача довідок про несудимість тощо. Протягом року громадяни отримали понад 27 тисяч реєстраційних послуг і близько 20 тисяч послуг із видачі водійських посвідчень. 

Крім того, на Херсонщині діє й мобільний сервісний центр: по заявках місцевих органів влади у віддалені райони виїздять фахівці з комплектом номерів і бланків, надають усі види послуг – хіба що екзамени не приймають. У цьому році мобільний центр надав майже тисячу послуг, у більшості випадків це реєстрація мопедів – адже до віддаленого стаціонарного центру на мопеді не поїдеш. Для виїзду досить 10 заявок, найчастіше користуються цією можливістю Великолепетиський, Верхньорогачицький, Нижньосірогозький, Нововоронцовський райони.  

Одним із пріоритетів реформи сервісних центрів МВС є створення нових онлайн-послуг і сервісів: це спрощує процедуру надання послуг, мінімізує витрати часу та зусиль клієнтів, робить найпопулярніші послуги більш доступними для громадян, виключає людський фактор і ліквідує корупційні ризики. Зараз на сайті Головного сервісного центру МВС в онлайн-форматі можна безкоштовно скористатися багатьма послугами. Наприклад, замовити довідку про несудимість, яку вимагають для працевлаштування, оформлення візи при виїзді за кордон, участі в тендері, усиновленнях і встановленнях опіки, оформленні громадянства, поновлення документів, отримання дозволу на володіння зброєю тощо. Лише з початку року в сервісних центрах Херсонщини видали 8025 довідок про відсутність судимості.

Онлайн-перевірку знань ПДР рекомендують навіть автошколи, також можна завантажити  схеми маршрутів для перевірки практичних водійських навичок керування. При покупці авто можна заздалегідь перевірити його «історію», зробити аналіз ринку – популярність транспорта, тип палива. До речі, цього року на Херсонщині зареєстрували 47 електромобілів, у тому числі 7 преміум-класу – «Тесла». 

Ще можна дізнатися вартість платних номерних знаків, їх наявність. Щодня, говорить Олександр Геннадійович, замовляють 5–10 знаків платної категорії, проте з найдорожчих (за 30 тисяч) придбали лише два номери. Можна замовити й індивідуальні номерні знаки: наприклад, днями херсонець придбав для дружини в подарунок авто та замовив номер ADVOKAT.

Читайте також: «ХТОТАМ», «БУЛЯ», «ВАСЯ»: такие номера у нас проходят!

Найпопулярнішим із онлайн-сервісів є «Електронний кабінет водія», де можна крім іншого дізнатися актуальну інформацію про власні авто та посвідчення водія, перевірити й сплатити штрафи за адмінправопорушення тощо.

Під час розмови обговорили багато питань, підпорядкованих сервісним центрам МВС, які цікавлять багатьох водіїв. Зокрема чи доступна вартість перереєстрації машини або ж чим небезпечна довіреність. Так, якщо перереєстрація коштує близько 500 гривень, то довіреність – біля 700. Під час фіксації порушень ПДР у автоматичному режимі, яка наразі впроваджується, претензії будуть пред’являтися саме власнику ТЗ. Вихід є: в електронному кабінеті водія можна вказати справжнього (належного) користувача транспортом, і всі претензії будуть до нього, запевнив керівник РСЦ МВС.

Та й договір купівлі-продажу тепер можна оформити відразу в сервісному центрі без зайвих витрат часу, без довідки з магазину чи присутності нотаріуса, тим більш що інформаційні бази РСЦ набагато ширші, ніж ті, до яких є доступ у нотаріусів. Цікаво, що тепер немає такого поняття, як зняття з реєстрації для продажу, – перереєстрація робиться одночасно, тож транзитними номерами користуються лише організації, які реалізують  нові авто. Транспорт зараз знімають із реєстрації лише у випадку його списання, вибраковки. Й видають лише нові номери, а старі утилізують – на вулицях не зустрінете номер авто, який був у вашої старої машини, наприклад. Якщо ж ви продали авто, але не хочете втрачати свій номер – можна здати його на зберігання, поки не придбаєте нову машину.

Проблеми з «євробляхами», на думку Олександра Реуцькова, тепер немає: за його словами, 99% пройшли перереєстрацію, і тепер щодня процедуру проходять до 10 машин по всій Україні – а на початку було до 4 тисяч кожен день!

Важливим лишається питання обов’язкового для всіх техогляду, яке поки що розглядається на законодавчому рівні. Зараз він обов’язковий лише для вантажного транспорту та ТЗ юридичних осіб, а в Євросоюзі, наприклад, – для кожного. Кількість ДТП в Україні показує, що контроль за технічним станом машин у нас необхідний. Але й пройти діагностику всім зараз неможливо технологічно: перевірка одиниці транспорта триває не менше 45 хвилин. На Херсонщині є приблизно 300 тисяч одиниць авто – й лише 6 станцій діагностики.

Під час перереєстрації в сервісних центрах МВС автомобілі проходять експертний огляд. Тоді ж виявляють і «перебиті» номери кузова – 46 лише цього року. Причому покупці, звісно, навіть не здогадуються про це, особливо стосовно «євроблях». Таку машину перевіряють, порушується кримінальне провадження, і за вимогою слідчого її можуть забрати на майданчик як речовий доказ. 

Цікава розмова довела, що питань щодо роботи сервісних центрів удосталь. І можливо, сферу їх діяльності будуть розширяти – поки що йдуть обговорення. А багато водіїв Херсонщини впевнилися, що послуги регіонального та територіальних сервісних центрів МВС – корисні та доступні.

 

Тэги:

Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів