Херсонський вчитель історії розповіла, як підкорювала міжнародну премію

Автор: Полина Дайнега 17 Октября 2018 12:01

Global Teacher Prize Ukraine – світова премія для вчителів-агентів освітянських змін. Премія покликана відзначити досягнення вчителя не лише щодо своїх учнів, а й щодо суспільства, та підкреслити важливість педагогів в Україні. До 10-ки найкращих вчителів України вдалося потрапити вчителю історії та правознавства Херсонського академічного ліцею імені О. Мішукова Світлані Стельмах. Ми поспілкувалися зі Світланою Миколаївною та дізналися як потрібно вчити сучасних дітей, чому модернізовані проекти необхідні школам.

- Світлано Миколаївно, як ви прийшли до вчителювання?

- У мене був дуже цікавий випадок: з дитинства я бажала бути спортивним психологом і не планувала пов`язувати власне життя з навчальними закладами. Закінчивши школу із золотою медаллю, я не вступила до омріяного вишу і повернулася додому. Тоді мені запропонували бути піонерською вожатою на базі школи. Саме тоді шкільне життя настільки захопило мене, що я вирішила бути вчителем. Наразі мій педагогічний стаж складає понад 28 років.

- Чим ви вражаєте учнів на своїх лекціях?

- На сьогодні вчитель не є інформатором для учнів, оскільки більшість мають доступ до мережі, де вільно ознайомлюються з цікавою для них інформацією. Саме тому вважаю, що вчитель повинен бути коучем, модератором, який направить на вірний шлях. Я не ставлю за мету вразити учнів, лише намагаюсь організувати роботу, навчити комунікації. Також схиляюся до перевернутого методу роботи: діти самостійно знаходять корисну інформацію та детально роз`яснюють своїм одноліткам. Виходячи з цього, 90% активності на заняттях забирають діти, і 10% залишається для мене.

- Розкажіть про власний стартап – гру «Патріот». У чому полягає її сенс?

- У ліцеї досить нестандартна форма роботи. Декілька разів на рік учні готують власні проекти, які ми презентуємо для всіх під кінець року. Саме це стало підґрунтям для створення настільної гри «Патріот». Вона зацікавлює кожного і розвиває інтелектуально. Після розробки один хлопець створив сайт-підтримку та додав QR-код. За допомогою нього кожен гравець має можливість потрапити на сайт і отримати безліч корисної інформації. Аби більше дітей долучалися до гри, ми додали квест, де можна заробити бали, виконавши завдання. Наразі ця гра є на сайті стартапів, але зараз ми шукаємо спонсорів, щоб втілити її в реальне життя.

- Одного разу ви сказали, що будь-які рамки – умовні. Як доводите це учням?

- Звичайно, як вчитель правознавства я окреслюю рамки і наголошую на законі, якого потрібно притримуватися. Що стосується креативного мислення, обмежень не існує. Тому що для досягнення мрій потрібно інколи перевершити себе.

- Чи брали ви раніше участь у преміях чи конкурсах, подібних до Global Teacher Prize Ukraine?

- Так, це не вперше. Раніше я брала участь у конкурсі «Класний керівник року» та «Кращий вчитель правознавства», де отримала другі місця. Global Teacher Prize Ukraine має зовсім інші критерії. Оцінюється не стільки методична робота, скільки новаторство, що є цінним для Нової української школи (НУШ).

- Плануєте проводити майстер-класи для колег-новачків?

- Тренінги і майстер-класи – невід`ємна частина моєї роботи. Вчора відбувся майстер-клас - я презентувала відкритий урок, на який зібралися понад 30 колег з області. Також проводила інтелектуальний тренінг для директорів шкіл з чотирьох міст. Увесь досвід намагаюся передавати колегам, надихати їх на щось нове та цікаве. Нещодавно проводили тренінг для львівських вчителів, які були у захваті від почутого і взаємно надихали нас.

- Ваші враження від участі у Global Teacher Prize Ukraine? Що корисного винесли особисто для себе?

- Я побачила себе серед інших колег, оцінила власні зусилля та можливості. Кожен номінант викладає різний предмет, що дало можливість відчути себе в іншій сфері. Завдання від організаторів конкурсу змушували нас діяти швидко, не забуваючи про логічні навички. За короткий час нам з колегами вдалося розкрити потенціал учнів та розробити формулу успіху для школи.

- Якщо б ви стали переможцем конкурсу і отримали звання найкращого вчителя України 2018 року, на що витратили б кошти?

- Це відповідальна місія. Мріяла, аби ці кошти прийшли на терени Херсонщини для реалізації соціального проекту. Та я не засмучуюсь - ми обов`язково знайдемо спонсорів і ще приймемо участь разом.

- Подібні конкурси показують, що є професіонали своєї справи високого рівня. Тим не менш, як ви оцінюєте поточну ситуацію в системі освіти?

- Мені дуже подобається освіта скандинавських країн, вона зелена. Тобто побудована на гарних відносинах та цінностях. Наша освіта зараз знаходиться на стадії розвитку. Однією з альтернатив є НУШ, але все ж таки у ній не прописані цінності. Діти зі шкільних років мають говорити про щастя, благодійність, бути налаштованими на позитивне мислення. У період навчання для мене найважливіші три фактори: цінності, емоції та компетентність – все це впливає на розвиток дитини. Ми прямуємо до цього.

- Які ваші плани на майбутнє? Маєте на меті створити щось нове і здивувати країну?

- Так, ми спільно з партнерами працюємо над новим проектом, який змінить життя не лише херсонців, а й жителів всієї області. На жаль, не можу розповісти усі деталі. Гадаю, що зовсім скоро ми зустрінемося на його презентації.

- Дякую за розмову.

Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів