Ряд херсонських чиновників та активістів в один голос заявляють, що головна проблема парковок у Херсоні – вони приносять до міського бюджету просто мізерні кошти, а більшість грошей йде повз бюджет Херсона. Ніби-то таким чином міська влада сприяє процвітанню корупції.

«У минулому році Херсон отримав всього 39 тис. грн за всі парковки, які встановлені у місті. Я вважаю, що це зовсім нічого. Це просто «нуль». Всі автомобільні парковки у Херсоні мають бути платними, але перед цим важливо вирішити питання законності отримання цієї платні, оскільки зараз у нас багато спекуляцій із цього приводу. Смішна ситуація, що у нас 157 офіційних паркувальних місць, якщо я не помиляюся, а за 2018 рік Херсон отримав прибутку від парковок всього 39 тис. грн. Цей ресурс велика площа, яка є дорогою для міста. Тому він має використовуватися», - говорить активіст Ярослав Концевий.

Чи справді Херсон отримав від парковок всього 39 тис. грн? Це не зовсім так. Для того, аби в цьому упевнитися достатньо знайти звіт КП «Сервіс-центр», яке власне й займається паркувальними зборами у місті. Так, згідно з офіційним документом, у минулому році комунальне підприємство перерахувало до бюджету понад 2,2 млн грн. Дохід же складає близько 2,5 млн грн: 728 тис. грн – дохід від реалізації послуг та 1,8 млн грн – збір за паркування. Цифри «39 тис. грн» взагалі немає у звіті «Сервіс-центру».

«У нас зараз є платні автомобільні парковки, де працює «паркувальник» якогось там ФОПу, але збір коштів на таких парковках незаконний, на думку юристів. Є чіткі правила, що регламентують збір коштів на парковках. Має бути встановлений паркомат або пристрій, який видає фіскальні чеки. Ця умова наразі не виконується. Чи є у міста на це кошти? Я думаю, що якщо є підприємці, які хочуть працювати на парковках, їх можна зобов’язати ставити паркомати. Якщо вони не хочуть це робити, то потрібно розривати із ними договори. Також у нас є комунальне підприємство, яке має надавати ці послуги», - зазначає Концевий.

Ще у 2017 році КП «Сервіс-центр» планувало придбати для міста 22 паркомати. Вартість їх встановлення й обслуговування ще тоді становила 9,5 млн грн. Через брак коштів у міському бюджеті, цей задум не вдалося реалізувати.

Що стосується того, аби підприємці, які займаються паркувальною діяльністю, самі встановлювали паркомати, то тут не все так однозначно. Є приклад, коли оператор парковки за власні кошти хотів встановити необхідне обладнання, аби законно займатися паркувальною діяльністю. Тільки за рік йому вдалося отримати всі необхідні дозволи у Херсонської міської ради, але «Херсонобленерго» не дало «добро» на підключення паркомату до електроенергії.

Що вирішили на громадських слуханнях

У Херсоні знову порушили питання законності роботи платних парковок на території міста. Наразі гостро стоїть питання проведення конкурсу з визначення операторів для паркування та власне й сам порядок проведення цього конкурсу. Тож, для того, аби спільно із громадою Херсона врегулювати це питання та внести деякі правки до діючих положень у міськвиконкомі пройшли громадські слухання з питань функціонування парковок.

«Основне завдання цих громадських слухань – скасувати неправомірні рішення, які були прийняті виконкомом раніше. Питань до функціонування парковок у Херсоні наразі є дуже багато: відсутність паркоматів, стан дорожнього покриття та власне й сам збір коштів, який проводиться на майданчиках для паркування», - говорить начальник відділу доріг В’ячеслав Нікітєнков.

На громадських слуханнях зареєструвалося 43 херсонці. Більшістю голосів містяни підтримали рекомендацію стосовно зміни складу конкурсної комісії, яка визначає операторів для парковок у місті. Також було прийнято рішення про зміну порядку проведення самого конкурсу. Ці зміни стосуються того, аби підприємці, які мають податкову заборгованість, мали право такою бути допущеними до цього конкурсу. Далі рекомендації, які були проголосовані херсонцями, підуть на розгляд виконавчого комітету Херсонської міськради. Лише у випадку, якщо їх підтримають члени виконкому, вони вступлять у законну силу.

«Присутні на громадських слуханнях більшістю голосів підтримали внесення відповідних змін у порядок проведення конкурсу з визначення операторів з паркування у Херсоні. Ми будемо готувати відповідні документи щодо винесення цих рекомендацій на подальший розгляд виконкому», - коментує начальниця управління транспорту Херсонської міськради Марина Віркун.

Як пов’язані херсонські парковки й бандитські розбірки

На цих громадських слуханнях був присутній й начальник Херсонського відділу поліції Олександр Говорун, який заявив, що платні парковки зараз ділять між собою різні бандитські формування.

«Ми можемо довести, що діяльність цих платних паркувальних майданчиків призвела до кримінальних розбірок у Херсоні. Цієї осені сталася стрілянина по вулиці Тираспільській, де смертельно були поранені двоє херсонців. Вказаний напрямок роботи необхідно привести до порядку. Тому що, якщо ми найближчим часом не розберемося в питанні функціонування парковок у Херсоні, то ці злочинні дії можуть продовжитися», - заявив Говорун.

Питання у правоохоронних органів викликає й законність функціонування парковок у Херсоні. За словами Говоруна, у ході розслідування одного із кримінальних проваджень встановлено, що ніяких послуг саме з платного паркування не надається, а збір коштів на паркувальних майданчиках проводиться начебто на благоустрій території, де власне й зупиняються автомобілі. Також у нашому місті поширена практика, коли парковки перетворюють на незаконні місця для стихійної торгівлі.

«Також проблема полягає у тому що в даних місцях здійснюється стихійна торгівля, яка негативно впливає на обстановку в місті. Наприклад, вулиця Миру, де фактично не паркувальні послуги надаються, а вулиця перетворилася у стихійну торгівлю, де з рук здійснюється продаж різної продукції», - зазначив Говорун.

Тож, підбиваючи підсумки вищесказаного виникаю думка, що громадські слухання із питання функціонування парковок у Херсоні дали більше запитань, ніж відповідей. Незрозумілим залишається й те, чи вирішить проблему законності роботи паркувальних майданчиків у Херсоні зміна складу конкурсної комісії, яка визначає операторів парковок? Чи будуть дотримуватися нові оператори норм закону? Чи з’являться у Херсоні паркувальні майданчики? Можливо, що краще взагалі зробити парковки у Херсоні безкоштовними, якщо навколо них скільки проблем? На ці та інші питання ми спробуємо дати відповідь у наступних публікаціях на сайті «Гривна».

Тэги:

Власть
Херсон
Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів