Дистанційний режим навчання в ХДАЕУ – ефективний і корисний експеримент

Автор: Наталя ДЗВОНИЦЬКА 07 Май 2020 11:23

У Херсонському аграрно-економічному університеті не говорять про виклик COVID-19: пристосовуючись до нових обставин, викладачі та студенти ХДАЕУ самі викликали його на двобій!

Карантин не перешкодив здійсненню освітнього процесу у виші, викладачі університету, зокрема економічного факультету, швидко перелаштувалися на нову форму його організації – дистанційне навчання. Так, науково-педагогічні працівники кафедри прикладної математики та економічної кібернетики застосовують електронні курси на платформі Moodle, а безкоштовні месенджери Viber, Telegram, WhatsApp дають можливість це робити у режимі stay at home. Навчально-інформаційний портал Moodle – це електронна платформа, де розміщені електронні навчальні комплекси з лекціями, інструкціями для виконання лабораторних і практичних робіт. Також матеріали по дисциплінах можна знайти на сервісі GoogleRoom, який можна відкрити на комп'ютері в будь-якому браузері або встановити додаток на будь-який мобільний пристрій. 

У групах Viber і Telegram вирішуються всі робочі питання, а в соціальній мережі Instagram ведуться активні дискусії: постійно тривають обговорення нових тем і онлайн консультацій. Як зазначають ведучі викладачі, часом і цілодобово, бо здобувачі вищої освіти полюбляють працювати до пізньої ночі. 

Застосування електронних ресурсів допомагає викладачам економічного факультету Аграрно-економічного університету надавати здобувачам вищої освіти знання на достатньому рівні та без скорочених тем, тобто карантин ніяким чином не стане на заваді освітньому процесу. Більш того, вони впевнені, що вимушений карантин надав більше можливостей для саморозвитку. Головне, використати цей час із користю, продуктивно спланувати свій робочий день. Кожен викладач обрав інструмент дистанційного навчання собі до вподоби, тож завдання з предметів студенти економфаку отримують згідно з розкладом. 

А зворотній зв’язок дав можливість з’ясувати, хто зі студентів дійсно на повну силу працює вдома над виконанням завдань. Режим stay at home, говорять викладачі, відкрив цікавий факт: серед здобувачів освіти, які зараз майже цілодобово виявляють активність і жагу до знань, є не лише ті, хто в звичному режимі навчання був серед відмінників. Крім того, нова реальність під час карантину наклала відбиток на зміст окремих завдань. Таким чином, студенти активно долучились до новітніх технологій, успішно опрацьовують отримані завдання. Це не лише можливість навчатися чомусь новому та вдосконалювати старе, а й бути в тренді та йти в ногу з часом.

Проте, нарікають студенти, дистанційне навчання – це збільшення розумового навантаження та часу за відсутності живого спілкування з викладачами та однокурсниками. Якоюсь мірою це компенсує онлайн режим занять, котрі проводять, наприклад, викладачі кафедри готельно-ресторанного та туристичного бізнесу. Вони застосовують не лише стандартні програмні інструменти (Word, Excel, PowerPoint), а й додатки з ефективною інтерактивністю – Zoom, Google Classroom, Skype тощо. Як відомо, світовий карантин сильно вдарив по туристичній сфері. Тож тепер, розуміючи виклики, майбутні готельєри та ресторатори аналізують можливості й ризики розвитку індустрії гостинності, намагаються прогнозувати, яким буде її майбутнє після «туристичного карантину». І впевнені, що будь-яка криза має свої плюси, породжує нові можливості та є свого роду стрес-тестом для підприємств готельно-ресторанної та туристичної сфери.

Викладачі кафедри менеджменту Аграрно-економічного університету запропонували студентам взяти участь у імпровізованому дистанційному флешмобі з написання коротких есе, в яких вони могли висловити свої враження від процесу дистанційного навчання. В творах студенти зазначили, що нові обставини змусили їх до активізації самостійної роботи. Це в свою чергу дозволило відчути на власному досвіді важливість системності у формуванні компетентностей – здатності до адаптації та дії в новій ситуації, працювати в команді через різні засоби комунікації, планувати та управляти часом, виявляти, ставити й вирішувати проблеми, здатність до пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел тощо.

Новий режим роботи значно вплинув і на викладачів економічного факультету. Вони зокрема сприймають онлайн навчання як важіль підвищення педагогічної майстерності в плані організації та віртуальної презентації матеріалу. Й, звісно, карантин не став на перешкоді науковій активності. Так, за цей час вийшла стаття, що індексується в міжнародній базі Scopus, опубліковані 3 наукові фахові статті, побачила світ монографія доцента кафедри прикладної математики та економічної кібернетики Ганни Димової. Триває науково-дослідна робота зі студентами з підготовки доповідей на І Всеукраїнській науково-практичній інтернет-конференції молодих учених і здобувачів вищої освіти «Сучасна молодь у світі інформаційних технологій», яка відбудеться 15 травня.

Викладачі кафедри економіки та фінансів кожного тижня на онлайн засіданні звітують і накреслюють плани. Кафедра в березні провела Міжнародну інтернет-конференцію. Перспективи розвитку готельно-ресторанної сфери та туризму після карантину, подолання економічних і соціальних наслідків кризи – це невичерпне коло питань, висвітлених у наукових публікаціях, обговорених під час участі в онлайн тренінгах, семінарах, курсах підвищення кваліфікації відповідної кафедри. Під час вимушених «карантинних канікул» викладачі впевнилися 100-відсотково, що цифрові технології знімають обмеження соціального дистанціювання. Так, у березні вони разом зі студентами були активними учасниками онлайн тренінгу «Туристична екосистема цифрових інструментів», а в квітні – 7-годинного онлайн марафону місцевих експертів Google у рамках співпраці з Держагентством розвитку туризму. 

Є наукові здобутки й у студентів. У ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт за напрямом «Туризм» диплом І ступеня здобув Дмитро Кривенко – студент спеціальності «Готельно-ресторанна справа». Його робота присвячена важливій для Херсонщини темі: «Сільський зелений туризм як різновид підприємницької діяльності на території таврійської степової культури». 

Попри все співробітники економфаку ХДАЕУ не забувають і про виховну роботу: куратори навіть у режимі онлайн реалізують програму з розвитку особистості студента – так звану позитивну програму характеру. Кураторські години присвячують актуальним питанням: як пом’якшити негативний вплив самоізоляції, як вийти з карантину без емоційних потрясінь, як створити робочий настрій тощо. А «виклики» соціальної ізоляції перетворюють на можливості для розвитку, підбадьорюють і нагадують: у такий досить непростий період для нас усіх необхідно більше уваги приділяти своєму раціону, адже здоров’я напряму залежить від харчування. Тому викладачі кафедри загальноекономічної підготовки ХДАЕУ розробили рекомендації щодо харчування в період карантину. Основні поради: більше рухайтесь, не засиджуйтесь на одному місці, не забувайте про правильне харчування – та сприймайте дистанційний режим навчання як ефективний і корисний експеримент.

Ліц. АД №527473 МОНУ від 14.11.14 р.

 

Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів