Дистанційне навчання ХДАЕУ – час самоврядування та самовдосконалення

Автор: Наталя ДЗВОНИЦЬКА 07 Май 2020 11:31

Дистанційне навчання під час карантину у Херсонському державному аграрно-економічному університеті не відкладає освіту на «завтра-післязавтра», а проходить за розкладом – і дзвінків, і лекцій.

Про це газеті «Гривна» розповіли співробітники біолого-технологічного факультету вишу. На цьому факультеті навчають за трьома спеціальностями: «Харчові технології», «Технології виробництва та переробки продукції тваринництва», «Ветеринарна гігієна, санітарія і експертиза». Дистанційно, тобто у власних домівках, студенти отримують і завдання, й індивідуальні консультації, й навіть проходять практику! Окрім прямої мети продовжити освітній процес викладачі ще й втілюють своєрідну відволікаючу терапію: щоб діти менше страждали від неможливості насолодитись прогулянками під весняним сонцем, їм пропонують якнайцікавіші засоби занять і теми спілкування.

Для того, щоб кожен мав змогу брати участь у процесі навчання, спільно зі студентами обрали найбільш технічно доступні форми: онлайн-заняття, скайп-конференції, відеоуроки, лекції-презентації, тестування з використанням різноманітних освітніх платформ тощо. Всіма доступними формами електронного та телефонного зв’язку проводять опитування, збирають запитання від студентів, ведуть діалог.

Такі умови не завадили навіть провести студентську наукову онлайн-конференцію – її реалізували викладачі кафедри технології виробництва продукції тваринництва Аграрно-економічного університету. Все, як на «звичайній» конференції: закріплення теоретичних знань і практичних навичок виробничих процесів. 

А ще – розширення уявлення про можливості та потенціал розвитку скотарства, висвітлення досягнень науки з розробки ресурсозберігаючих технологій тощо. Четвертокурсники – технологи виробництва та переробки продукції, зазначили, що платформа Zoom виявилась зрозумілим і якісним сервісом для проведення цієї онлайн-конференції. Єдина «дивина» – що доповідачі не виходять на трибуну, а ідентифікуються через інтерфейс…

До речі, несподівано вдалим видався час карантину для проявів студентського самоврядування. Так, у кожній підгрупі визначили студента, який найкраще дає собі раду з дистанційним навчанням, і запропонували стати додатковим джерелом консультацій у позаурочний час. Також зійшлися на думці, що цей період слід розцінювати як додаткову можливість займатися самовдосконаленням і розвитком: більше уваги приділити вивченню іноземної мови чи розвитку власної фізичної форми; набути нових навичок у досі невідомій сфері чи стати гуру в улюбленому хобі. Таким чином, час, проведений у самоізоляції, має стати корисним для майбутнього.

Й кожен студент сам визначає своє становлення як майбутнього фахівця, планує свій графік роботи. Молодь визнає: не завжди домашня атмосфера сприяє навчанню, й спочатку треба було адаптуватись до дистанційної форми. Але згодом виявилося, що це цікаво, що можна мислити за рамками навчального процесу. «У будь-який час можна зайти у web-середовище, взяти завдання, виконати його, надіслати викладачу й отримати відразу зворотній зв'язок щодо зарахування заняття, – поділились своїми враженнями студентки Крістіна Овдієнко та Тетяна Оскирко. – Поряд із навчанням можемо займатись своїми супутніми справами, це дуже зручно. Враховуючи, що навчаємось на останньому курсі, готуємось до випускних іспитів, повторюємо пройдений матеріал. А ще й вивчаємо англійську мову на онлайн-курсах». «Звичайно, цікавіше вивчати дисципліну в аудиторії з викладачем, – діляться думками Любов Майстер і Владислава Колесник, – бо буває важко зосередитись на вивченні матеріалу, багато відволікаючих чинників. В університеті легше, бо є візуалізація предмету, лабораторні дослідження з викладачем. Але є й перевага дистанційного навчання: засвоювати матеріал можна в зручний час, усі теми занять подаються в доступній формі. Хіба що хотілось би більшої кількості різноманітних завдань, тестів». А Владислава ще й устигає малювати картини, виділяти час на перегляд серіалів, продовжує вивчення англійської мови.

Отже, успіх дистанційної роботи залежить від правильної її організації, дійшли висновку й викладачі, й студенти біолого-технологічного факультету Аграрно-економічного університету. Систематична робота, вчасне опрацювання матеріалу та виконання індивідуальних завдань у визначені терміни – ось що сприяє підвищенню ефективності самостійної роботи й процесу навчання в цілому.

Ліц. АД №527473 МОНУ від 14.11.14 р.

 

Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів