
У рубриці «Так ми жили» пропонуємо читачам пригадати, яким було наше життя в різні роки до повномасштабного вторгнення РФ. Далі – про мости Херсонщини: знамениті, історичні й просто важливі переправи.
Нагадаємо, що майже всі фото, які ми публікуємо в рубриці «Так ми жили», свого часу були надруковані в газетах «Гривна» та «Суботній випуск». Це плівкові світлини, їхній автор – наш журналіст Анатолій Андрєєв. Окрім новин зі спортивного життя Херсонщини, він також приносив до редакції цікаві фотосюжети як з Херсона, так і з районів області.
Автор їздив по області велосипедом, його шлях часто пролягав через мости. На жаль, частина з переправ, що потрапили в кадр журналіста, знищена російськими окупантами.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Так ми жили: міст на Херсонщині, який знімали в кіно (фото)
Нагадаємо, тікаючи з правого берега Дніпра в листопаді 2022 року, окупанти підірвали майже всі мости через балки, канали, річки. Йшлося про понад 40 знищених мостів. На сьогодні частину з них, що розташовані далі від лінії фронту, відновили.
Антонівський міст

Звісно, один із найголовніших мостів Херсонщини – Антонівський автомобільний. Його ворог підірвав 10 листопада 2022 року, коли під тиском ЗСУ відступав на лівий берег.
А на цьому знімку – Антонівський міст у 2002-му, за 20 років до його знищення. Це було досить популярне місце серед місцевих рибалок. Ловиш рибу й милуєшся видом на Херсон – мирний і неушкоджений…
«Хлопці рибачать з Антонівського мосту посередині Дніпра, де фарватер – найвища точка мосту та найглибша в Дніпрі. Тут гарно клювали бички!», – каже Анатолій Андрєєв про це фото.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В обігу з’явилася нова 10-гривнева монета «Антонівський міст» – до річниці звільнення Херсонщини

А на цьому знімку – мостова розв’язка об’їзної дороги на Антонівський міст і лівий берег та на Крим.
Дар’ївський міст


Автомобільний міст через річку Інгулець поблизу села Дар’ївка Херсонського району був збудований у 1938 році. На його долю випало два серйозні випробування. Уперше міст був підірваний під час Другої Світової війни – відновили його у 1952 році. Вдруге його знищили російські окупанти 9 листопада 2022 року.
А на знімках – Дар’вський міст наприкінці 1990-х років. Автор розповідає, що спочатку тут була понтонна переправа, тож автомобілі долали річку по одному в один бік, потім в інший.
«Дві жіночки в рибацьких чоботях біля Дар’ївського мосту ловили карася і тараньку. Тут було вдале місце для риболовлі. Адже поруч – елеватор, куди заходили баржі під завантаження. Звісно, зерно потрапляло й у воду, стаючи чудовою прикормкою для риби», – розповідає Анатолій Андрєєв про друге фото.
Залізничний міст у Степанівці


На цих світлинах – залізничний міст поруч із Херсоном. Пролягає він через річку Вірьовчину в приміському селищі Степанівка. За словами автора фото, його збудували приблизно у 1914 році, коли прокладали дорогу між Херсоном і Миколаєвом.
На другому знімку – руйнація мостового укріплення, обкладеного плиткою. Через вібрацію відбувався зсув ґрунту, тож щоб уникнути руйнувань, це місце закріпили плиткою.
«Плитка була гарною. Тому несуни постійно тягнули її на свої ділянки», – коментує автор.
Старовинні аркові мости

На знімку – знаменитий Панкратівський міст у Херсоні, збудований ще в 1907 році через балку. Як зазначено у «Вікіпедії», міст будували в західноєвропейському стилі, застосовуючи новітні технології в цій галузі.
Ще задовго до повномасштабного вторгнення РФ ця історична пам’ятка Херсона була в занедбаному стані й потребувала реконструкції.

На цьому фото, датованому приблизно 2002 роком, – серйозна руйнація Панкратівського мосту. Після цього були виділені кошти на реконструкцію, яку здійснили у 2003 році. І це була остання капітальна реконструкція мосту.
«Роблячи цей знімок, я уважно оглянув міст, заглядав із середини, роздивлявся. До речі, якби тоді не перекрили рух транспорту, міст узагалі впав би», – пригадує Анатолій Андрєєв.

А це – кам’яний арковий міст поблизу села Бургунка Бериславського району, розташований вздовж дороги Берислав – Херсон. Міст споруджений із дикого каменю черепашнику, має три аркові секції.
За однією із версій, цю переправу через балку було збудовано приблизно в 1780-х роках. Нібито спеціально для імператриці Катерини ІІ, щоб вона змогла комфортно дістатися Криму. Хоча існують докази, які спростовують цю версію.
В якому стані зараз цей міст, достеменно невідомо.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Так ми жили: куди ведуть дороги Херсонщини (фото)
