Так ми жили: велоспорт на Херсонщині – умови для їзди та цікаві люди

На початку червня у світі відзначали день велосипедиста. На Херсонщині є чимало любителів байкінгу, досягнення яких часом вражають. Тож велоспорт – тема нинішньої публікації в рубриці «Так ми жили».

Нині все більше людей надають перевагу двоколісному велотранспорту. Раніше, до повномасштабного вторгнення, і в Херсоні було чимало любителів велосипедної їзди. А от умов для їхнього комфортного пересування – майже жодних. Практично повна відсутність відповідної інфраструктури: велодоріжок, розміток на автошляхах тощо.

В архіві нашого фотожурналіста Анатолія Андрєєва є чимало фото херсонських любителів та професіоналів байкінгу. Та він і сам пересувався по області в пошуках цікавих сюжетів лише на велосипеді!

фотожурналіст

Фотожурналіст Анатолій Андрєєв та один з його велосипедів

Нагадаємо, що нині цікаві фотосюжети Анатолія Андрєєва про те, яким було наше минуле довоєнне життя, можна побачити на сайті «Гривни» в рубриці «Так ми жили» та в розділі «Спецпроєкти Історія».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Каховська ГЕС: 70-річний ювілей та сумна реальність – архівні фото станції

Перша велодоріжка на Херсонщині

За словами Анатолія Андрєєва, на цьому фото – перша офіційна велодоріжка в Херсонській області. Облаштували її наприкінці 1990-х років між селищем Козацьке, через греблю Каховської ГЕС і далі майже до Нової Каховки. Тобто вона з’єднувала правий і лівий береги Дніпра. Цією доріжкою рухалося чимало жителів сіл Козацьке, Веселе до ГЕС та Нової Каховки.

«Ця велодоріжка була важливою подією – створення хоч якоїсь інфраструктури для велосипедистів Херсонщини. Адже ніяких умов для прихильників велосипедної їзди в області не було створено в жодному місті. Херсон – не виняток. Пересуватися було дуже небезпечно. Я сам їздив по автошляхах за Правилами дорожнього руху. Водночас дуже багато велосипедистів пересувалися по пішохідних тротуарах. Я часто був свідком, як вони створювали небезпечні ситуації, лякали пішоходів», – розповідає фотожурналіст.

З кожним роком у Херсоні з’являлися найсучасніші моделі спортивних велосипедів, у гуртках велоспорту займалося все більше молоді. Однак умов для пересування по місту на велосипеді практично не було. Фото 2000 року.

10 тисяч кілометрів на велосипеді

На цих світлинах приблизно 2005 року – херсонець Віктор Лозовик. Чоловік мав технічну освіту, за професією був механіком рефрижераторних установок. Тож власноруч сконструював і зібрав велосипед, а потім установив декілька спортивних досягнень на ньому.

Один з унікальних рекордів херсонця – велоподорож довжиною майже 10 тисяч кілометрів! На початку 2000-х років Віктор Лозовик подолав маршрут від кримського Армянська через Херсон до Владивостока – і у зворотному напрямку. Загалом провів у дорозі 7 місяців. До речі, на останній світлині Віктор Лозовик – саме перед стартом цієї подорожі, його велосипед завантажений необхідними речами та готовий до далекої дороги.

«Крім того, Віктор Лозовик – перший херсонець, який брав участь і вигравав змагання з тріатлону: велокрос, плавання і біг. Також подолав марафон з бігу довжиною в 100 кілометрів в Одесі. Був постійним учасником пробігів до дня визволення Херсона «Десант-44», ставав переможцем», – розповідає автор фото.

Законодавець велосипедної моди в Херсоні

А на цих знімках – херсонець Дмитро, початок 2000-х років. Автор фото називає його законодавцем велосипедної моди в Херсоні, оскільки хлопець мав декілька сучасних моделей велосипедів. Наприкінці 1990-х років він був одним із перших у місті велобайкерів (на першому фото).

«Дмитру належали декілька власних рекордів. Один із них – цікавий рекорд зі швидкості. Рухаючись за автівкою на відрізку в 100 метрів, велосипедист досягнув позначки 75 кілометрів за годину!», – розповів Анатолій Андрєєв.

Приклад для учнів

Учитель з Берислава Валентин Авраменко завжди пропагував здоровий спосіб життя. Він бігав кроси, моржував, їздив на велосипеді.

А це вчитель фізичної культури з Херсона Володимир Коротков, викладач Вищого професійного училища № 2. Пересувався і по місту, і на дачу лише на велосипеді. Фото 2001 року.

Паркур у Дубках

На цих фото 2006 року – траса для змагань з велопаркуру, яку херсонські екстремали облаштували на території парку «Ювілейний», серед херсонців більш відомий як Дубки. Використавши парковий ландшафт, молодь обкатала трасу для змагань з велопаркуру. Сюди з’їжджалися любителі екстриму на велосипедах різного віку.

На головній світлині: херсонець, моряк далекого плавання. У рейси ходив разом із двома друзями – один із села Микільське колишнього Білозерського району, інший – з Нової Каховки. Щоб зустрічатися і в час відпочинку між рейсами, усі троє привезли з собою з-за кордону велосипеди. Таким чином їздили один до одного в гості.  

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Так ми жили: куди ведуть дороги Херсонщини (фото)

Пов'язані записи

День 1213. 20 червня. Що обговорюють херсонці у соцмережах

Херсон. Вишня дозріла. Можна йти містом й просто куштувати, обирати, де смачніша. Дивитись під ноги – на землі лежить її чимало! *** – А звідки полуниця? – З Одеської області,…

Подробиці
День 1212. 19 червня. Що обговорюють херсонці у соцмережах

Вибухи, дрони… Звикли.Десь розвантажували пиво, гепнули кегою об асфальт – істерика, біль, розпач, матюки, гикавка, заїкання… *** Призначення високопосадовців у нас були різні: вдалі і невдалі. Звісно, невдалих було значно…

Подробиці