Російські окупанти продовжують повертати Леніна на постаменти в населених пунктах ТОТ Херсонської області. Для чого це країні-агресору?
Про «воскресіння» чергового Ілліча повідомили 28 серпня окупаційні медіа. Цього разу пам’ятник повернули в селі Федорівка Новотроїцької громади. Ініціатива, як зазначають пропагандисти, належить комуністам.
Леніна поставили на тому ж місці, де він стояв до 2014 року, коли його знесли в межах декомунізації, – біля школи.
Загалом на лівобережній Херсонщині загарбники встигли реанімувати чималу кількість демонтованих скульптурних копій свого вождя. Майже одразу після окупації, навесні 2022 року, вони відновили Леніна в Генічеську та Новій Каховці. Також відомо про повернення пам’ятників у селі Тавричанка Каховського району, у селі Ольгине Горностаївської громади, у селі Абрикосівка Великокопанівської громади, у Нижніх Сірогозах та в інших населених пунктах.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Вітрина «руського міра». Як кремлівські посіпаки спотворюють село Тавричанка
Встановлення пам’ятника Леніну в селі Федорівка Новотроїцької громади Генічеського району, серпень 2024 р. Усі фото з окупаційних пабліків
Москва продовжує нав’язувати свою ідеологію жителям окупованого півдня України. За словами істориків, для Кремля пам'ятники лідерам тоталітарного режиму є інструментом пропаганди, засобом поширення імперських та авторитарних ідей.
Цікаву думку про те, для чого на захоплених територіях окупанти повертають пам’ятники Леніну, висловив кандидат історичних наук, науковий співробітник Інституту історії України Олександр Алфьоров:
«Якщо ми згадаємо політичну історію України, то побачимо, що пам’ятник Леніну в кожному місті чи селі був місцем збору людей. Але не простих, а тих людей, які виступали за СРСР, проти України, які всіляко демонстрували свою окремішність. І ця окремішність була не просто вигадкою опозиції, а це, виявляється, – більшовистська традиція. Більшовики вважали себе окремою кастою і всіляко намагалися маркувати своє середовище, зокрема й пам’ятниками, створюючи такі собі "місця сили"».
Крім того, історик вважає, що пам’ятник Леніну для рашистів є маркером ідентичності, їхнім єдиним політичним символом.
«Вони не вкладають в нього нічого, окрім одного: "всьо наше"», – зазначає Олександр Алфьоров.
Схожої думки й голова комітету Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики Микита Потураєв. Він вважає, що реанімовані пам’ятники Леніну – це як маркер присутності для РФ.
«Коли вони приходять, то ставлять маркер. Кого вони ставлять в першу чергу? Леніна. Я не знаю, звідки вони їх беруть – ми ж позбавилися їх. Думаю, що з Росії везуть», – цитує Потураєва «УНІАН».
Для порівняння політик нагадав про описану в багатьох мемуарах практику більшовиків – повсюди залишати свої екскременти: по кутках, на столах, у шухлядах, у шафах… Саме так вчиняли й російські військові на окупованих територіях, зокрема й у звільнених селах Херсонщини – таких прикладів чимало.
«Це те саме, що пам’ятник Леніну – це така куча лайна, але кам'яна. Вони таким чином намагаються маркувати нашу територію», – підсумовує Потураєв.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Не пам’ятники, а ідеологія: краєзнавець – про залишки радянщини в Херсоні
Тэги: