Миколаївський порт планують реконструювати для участі в зерновій угоді

Миколаївський порт планують реконструювати для участі в зерновій угоді

Автор: Марина Поліщук 19 Май 2023 13:10

Зернову угоду, термін якої закінчився 18 травня, продовжили ще на 2 місяці. Миколаївський порт теж готується підключитися до Чорноморської зернової ініціативи – наразі планують його реконструкцію.

Нагадаємо, у липні минулого року в Стамбулі Україна, Туреччина та ООН підписали угоду про розблокування трьох портів України та вивезення зерна. Таку ж угоду підписала Росія. До угоди залучені одеські порти «Одеса», «Чорноморськ» та «Південний» – миколаївські все ще залишаються заблокованими.

18 травня віце-прем’єр-міністр з відновлення України – міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков підтвердив, що зернова угода продовжить свою дію до 18 липня. За його словами, на сьогоднішній день на потреби світу вже відправлено 30,4 млн тонн української агропродукції. 

Проте великою проблемою залишається блокування Росією угоди – уже кілька місяців поспіль РФ саботує інспекцію та реєстрацію нового флоту.

«Із середини квітня Росія безпідставно почала обмежувати роботу Чорноморської зернової ініціативи, а з травня фактично заблокувала її, відмовившись від реєстрації нового флоту та проведення інспекцій флоту, який йде на завантаження до українських портів. Майже 70 суден зараз очікують у територіальних водах Туреччини, 90% – це ті, хто готовий доставляти світу продукцію наших аграріїв»,зазначив Кубраков.

Попри заяви про продовження зернової угоди, Росія так і не розблокувала інспекції суден, повідомив 19 травня Юрій Васьков, заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України.

«Зернова ініціатива розблокована. Але поки що на словах. Тому що, незважаючи на заяви, досі не проінспектоване жодне судно. Тобто 62 судна залишаються в очікувані інспекції на вхід. Жодна не погоджена всіма сторонами угоди, а саме Російською Федерацією»,підкреслив він.

Васьков додав, що Україна має план Б на випадок, якщо нашим партнерам так і не вдасться забезпечити ефективне виконання Чорноморської зернової ініціативи. Подробиць він не розповів, зазначивши лише, що «у нас є певні напрацювання».

Нагадаємо, на думку політологині Ірини Тихоненко, затягування при роботі інспекції суден з боку Росії є одним із важелів її впливу на Анкару. Розв'язання цієї проблеми, каже вона, дозволить повернутися до питання долучення портів Миколаєва до зернової угоди.

Тим часом стало відомо, що Миколаївський порт планують реконструювати порт для участі в зерновій угоді. Про це повідомляється в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля, передає Центр журналістських розслідувань.

Зокрема, у травні Адміністрація морських портів України виготовила технічну документацію. Відповідно до документів, в Миколаївському порту на березі Південного Бугу збудують дві якірні стоянки глибиною понад 11 метрів. Довжина першої якірної стоянки становитиме 230 метрів, другої – 190 метрів. Будівництво нових стоянок значно зекономить час та кошти власникам суден.

Варто додати, що до 24 лютого 2022 року кожне третє судно після завантаження змушене було очікувати на вихід з порту Миколаєва щонайменше 5 годин. Після реконструкції порту ситуація має змінитися в кращу сторону.

Тэги:

Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів