Фізика – то життя: херсонський викладач розповів про професію мрії

Вчитель – одна з нелегких професій. Попри справи, величезну кількість перевірок та нововведень, вони не забувають про власний розвиток та підкорення вершин. Яскравим прикладом серед наших вчителів є Михайло Растьогін, який викладає фізику та астрономію у Херсонському фізико-технічному ліцеї.

Цьогоріч його працьовитість оцінили на всеукраїнському рівні, внісши до переліку ТОП-50 найкращих вчителів України в рамках міжнародної премії Global Teacher Prize Ukraine. Премія покликана відзначити досягнення вчителя не лише щодо своїх учнів, а й щодо суспільства, та підкреслити важливість педагогів в Україні. Журналістам інтернет-видання «Гривна» вдалося поспілкуватися з Юрієм та дізнатися як для ліцеїстів перетворює фізику на диво.

– Михайло Юрійовичу, з чого почався Ваш шлях у вчителюванні?

– До вчителювання я прийшов випадково. На мій вибір майбутньої професії вплинуло дві людини: вчителька російської мови, літератури та вчитель фізики. Вони своїм прикладом показали мені, що викладач може не тільки повністю занурюватися у свій предмет, а й всебічно розвиватися. Попри науку завжди бути яскравим, живим та прикладом для багатьох дітей. Тобто класичний образ вчителя – незвичний для мене. І наприкінці 11 класу я остаточно вирішив вступати на викладача. Освіту я отримав у Херсонському державному університеті на факультеті фізики, математики та інформатики.

– Вчителі бувають різні, але чому саме фізика та астрономія?

– Фізика здалася мені дуже цікавою, динамічною наукою. Особливо, коли мова йде про експеримент та сучасну фізику. На посаді вчителя фізики та астрономії я в ліцею працюю вже 15 років і мені це подобається.

– Чи підтримуєте твердження, що робота – lifestyle? Якщо так, то чому?

– Так, я згоден. Особисто в мене робота займає більшу частину життя. Якщо взяти сон, хобі, то роботі я приділяю значно більше часу. Адже найголовніше, що вона приносить мені задоволення, позитивно впливає на звички. Звісно знаходжу час для власного відпочинку, захоплень, але для роботи першочергово. Я викладаю фізику та астрономію, проте основних успіхів досяг у фізиці.

– Який це ідеальний урок з погляду досвідченого викладача?

– Найголовніше під час уроку – зв`язок з дітьми. Тобто, коли я розповідаю, вони не просто слухають, а працюють, роблять висновки. Найвища нагорода – клас зайнятий під час уроку, вони цікавляться темою, а після виходять з аудиторії у піднесеному настрої. Та на уроці фізики ліцеїсти не обмежуються теорією, ми проводимо експерименти, лабораторні роботи.

– Як ви мотивуєте своїх учнів?

– Окрім звичайних пар я проводжу гуртки або факультативи. Там учні мають можливість отримати додаткові знання та розширити свій кругозір. Це вже частина моєї роботи. Якщо забрати їх, то моя діяльність буде не такою цікавою.

– Чи брали ви раніше участь у преміях чи конкурсах, подібних до Global Teacher Prize Ukraine?

– За часи роботи на посаді вчителя я намагаюся постійно розвиватися. Беру участь у різноманітних конференціях, форумах для викладачів. Якщо надходять запрошення на цікаві заходи, які безпосередньо стосуються моєї професії, то намагаюсь не відхиляти пропозиції та обов`язково стати його частиною. Перед тим, як їхати, я завжди аналізую, що корисного зможу отримати. Окрім цього, був учасником наукових шкіл для вчителів фізики. Отриманими знаннями ділюся з колегами, проводячи пізнавальні майстер-класи.

– Global Teacher Prize Ukraine новинка для Вас?

– Вперше учні номінували мене на міжнародну премію ще минулого року. Для активації кожен номіновець мав виконати найпростіші завдання, проте для того, щоб на них відповісти треба чітко розуміти своє ставлення до проблем оточуючих, всього суспільства та освіти. Це все час, тому торік я вирішив не займатися цим, адже не встигав. Коли мене номінували вдруге, я подумав, а чому б і ні. Вже знав обсяг роботи і завчасно почав готуватися. Задоволений, що опинився у ТОП-50 найкращих, але це все за сприянням моїх учнів. Якщо б цього року вони не подали заявку, я і не згадав.

– На вашу думку, успіх та ставлення учня до предмета залежить від викладача?

– Так. Це я відчув ще на собі, будучи школярем. З 7 по 9 клас я не сприймав фізику, вона здавалася мені складною та нудною. Моє рішення змінилося як тільки перейшов до іншої школи. Саме тоді фізика відкрилася зовсім з іншого боку і я зрозумів, що це цікаво та легко. Тому твердо можу сказати, що успіх учнів залежить від вчителя. Він є прикладом і вся його енергія передається дітям.

– Якщо б Ви все ж таки стали переможцем премії, на що витратили б кошти?

– Частину витратив би на себе, щоб моя діяльність була зручнішою. Можливо, придбав новий гаджет, який допомагав мені ще краще розвиватися. Проте детальним розпланування зайнявся після отримання. Простіше сказати, не полюбляю забігати наперед.

Пов'язані записи

Серед звільнених з російського полону – херсонець

19 червня відбувся черговий обмін військовополоненими. Серед звільнених з російського полону – херсонець Юрій Чехун. Про це повідомила депутатка Херсонської міськради, очільниця ГО «Справа громад Херсон» Оксана Погомій. «Щасливий день, коли…

Подробиці
У Верховній Раді говорили про проблему із закриттям шкіл на Херсонщині

Сумнозвісне бажання Міністерства освіти і науки України перевести дітей з онлайн навчання на очне, а також жорсткі вимоги до наповнюваності дистанційних класів ведуть до скорочення мережі шкіл та вивільнення вчителів,…

Подробиці