Невдовзі Україна очікує на реєстрацію регіонального бренду «Херсонський кавун». А тим часом країна-агресор привласнює українські географічні бренди, зазіхаючи й на наші кавуни.
Про те, що заявка на реєстрацію географічного зазначення «Херсонський кавун» подана, повідомила нещодавно Олена Орлюк, директорка Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій. Наразі заявка перебуває на етапі погодження специфікацій, зазначила керівниця у своїй статті на Liga.net.
ДОВІДКА. Географічне зазначення (ГЗ) – вид інтелектуальної власності, який належить не людині, а території. ГЗ ідентифікує товар, що походить із певної території та має якість чи характеристики, зумовлені цим географічним місцем, зокрема його природними умовами.
Заявка на реєстрацію географічного зазначення «Херсонський кавун». Скріншот із сайту «Спеціальна інформаційна система УКРНОІВІ»
До речі, у заявці на реєстрацію бренду «Херсонський кавун» зазначене чітке географічне місце його вирощування. Це піщані ґрунти на території Скадовського, Херсонського та Каховського районів – тимчасово окуповані нині території лівобережної частини області.
Скріншот із сайту «Спеціальна інформаційна система УКРНОІВІ»
Пані Орлюк підкреслила, що зараз складний і тривалий процес надання географічних зазначень ще більше сповільнився через повномасштабну війну.
Загалом бренд «Херсонський кавун» намагаються зареєструвати ще з 2019 року. Тоді спеціально для цього в Херсоні було створено Асоціацію виробників херсонського кавуна, а обласна влада оголосила конкурс на кращий логотип херсонського кавуна.
Переможцем конкурсу стала робота дизайн-студії Victory House, засновниця якої, Вікторія Кулакова, родом із Херсонщини. За її словами, у логотипі поєднані сонце й природні води нашого регіону.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кавуни із сонячними опіками: урожай під загрозою, ціна стрімко падає
Логотип херсонського кавуна, який переміг у конкурсі. Фото: фейсбук/ Victory House
Однак на український бренд «Херсонський кавун», хоч поки що й не зареєстрований, уже зазіхає Росія. Утім, реєстрація іншого бренду – «Мелітопольська черешня» – не врятувала його від крадіжки державою-агресором.
Півтора тижні тому Федеральна служба з інтелектуальної власності РФ повідомила про реєстрацію бренду «Мелітопольська черешня», який був офіційно зареєстрований Україною ще у 2020 році.
Скріншот із російського сайту «Роспатент»
Окупанти хизуються реєстрацією «першого регіонального бренду нових регіонів». Вони наголошують, що це лише початок – далі будуть й інші бренди. Тобто країна-агресор відкрито анонсує, що продовжить красти українське.
У відповідь уряд України закликав Генеральну асамблею Всесвітньої організації інтелектуальної власності (ВОІВ) відреагувати на привласнення Росією географічного зазначення «Мелітопольська черешня», пишуть «Новини Приазов’я».
За словами Олени Орлюк, на Генасамблеї ВОІВ у Женеві висловили підтримку Україні.
Директорка Українського офісу інтелектуальної власності зазначає, що Україна має достатньо правових можливостей, щоб украдена Росією «Мелітопольська черешня» не зайшла на ринки Європи. Проте крадена продукція може піти на ринки Китаю, Нікарагуа, Сирії чи інших країн, відкритих для товарообігу з РФ. І на це ніяк не можливо вплинути.
Олена Орлюк додає, що після «Мелітопольської черешні» наступною метою окупантів може стати «Херсонський кавун».
«Незабаром у нас буде реєстрація нашого херсонського кавуна, ми також про нього проінформуємо і ВОІВ, і Європейський Союз – щоб попередити чи повідомити, що можливі такі чергові проблеми з порушенням таких реєстрацій, те, що буде допускати Росія», – зазначила Орлюк.
Експертка додає, що наразі такі порушення фіксують на рівні міжнародних офіційних документів. У майбутньому це дасть можливість застосувати додаткові юридичні важелі, щоб накладати на Росію нові санкції.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Продають у Москві: Сальдо відверто заявив про грабунок врожаю з окупованої Херсонщини
Головна світлина: фейсбук/Victory House
Тэги: