Про малу кількість вчителів, які погодилися співпрацювати з окупаційною «владою», про колаборацію в освітньому середовищі, державну підтримку патріотичних вчителів та формування української мережі херсонських шкіл дистанційного навчання - в інтерв’ю на єдиному марафоні новин розповіла виконуюча обов’язки голови Херсонської міської ради Галина Лугова.
Вона вимушена була виїхати з міста в другій половині квітня, тікаючи від окупантів та колаборантів, які її розшукували, та тимчасово перебуває у Вінниці. Звідти вона адмініструє процеси, пов’язані з життєдіяльністю міста в окупації, та організовує центри підтримки переселенців з Херсонщини у Вінниці, Чернівцях, Івано-Франківську.
У КОЛАБОРАНТІВ НА ДУМЦІ ГРАБУНОК, А НЕ ОСВІТА
Галина Лугова каже, що зі 171 закладу освіти, які підпорядковані Херсонській міській раді, представники 76 закладів погодилися на співпрацю з окупаційною «владою». Не можна сказати, що погодилися колективи, але окремі представники готові працювати з окупантами.
У цих закладах «призначені» свої директори, хоча в більшості випадків ці «керівники» не мають жодного відношення до освіти, навіть до цих закладів. Але дуже добре вони обізнані на інвентаризації. Їх цікавить не доля дітей та організація освітнього процесу, а майно. Вони вимагають ключі від кабінетів, інвентаризують оргтехніку, мультимедійні комплекси, комп’ютери… Одним словом, вони грабують наші заклади. Це свідчить про те, що вони не збираються навчати наших дітей.
До речі, під час бойових дій у Херсоні постраждали 7 закладів освіти.
ПЕДАГОГІВ ТА БАТЬКІВ ЗАЛЯКУЮТЬ
Окупаційна «влада» активно агітує батьків, щоб вони приводили своїх дітей у школи, обіцяють, що все буде безкоштовно, навіть безкоштовно обіцяють харчувати дітей, обіцяють видати портфелі та канцелярію, каже Галина Лугова. Дійшло до того, що пропонують по 4000 рублів батькам, які приведуть дітей до школи або дитячого садочка. На наші гроші це приблизно 2000 гривень. Абсурдність цієї ситуації вражає!
Є зафіксовані та підтверджені випадки погроз як керівникам закладів освіти, так і батькам. Окупанти вриваються до домівок директорів шкіл, заступників директорів, вчителів і вимагають іти працювати за російськими програмами. Деякі директори провели певний час у підвалі, потім вимушені були залишити окуповану територію.
Зараз у херсонській територіальній громаді не вистачає вчителів. Лугова навела приклад школи, де працювала директором – школа № 21 у Антонівці. У школі 350 дітей, 80 дітей виїхали, із вчителів залишився лише 1 педагог пенсійного віку. Вчити нема кому.
ПРО ВЧИТЕЛІВ ТА КОЛАБОРАЦІОНІЗМ
Журналісти цікавилися думкою Лугової щодо заяв міністерки з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Ірина Верещук про те, що вчителі, які працюватимуть на окупованій території за російськими стандартами, будуть вважатися колаборантами.
- Цілком зрозуміло, що можуть бути різні обставини в людей, не всі можуть виїхати. Вчителям, які залишаються на окуповані територій, державою гарантована підтримка. Ми розраховуємо на освітню субвенцію з боку держави. Тоді буде змога продовжувати сплачувати вчителям простій, зберігаючи за ними робочі місця. Це 2/3 від окладу. Ми прорахували й варіант, коли освітня субвенція може бути збільшена, щоб сплачувати вчителям на окупованій території середній заробіток. Чекаємо на відповідь, - коментує Галина Лугова. - Якщо вихователь на простої зараз отримує 4000 гривень , то, зголосившись на співпрацю, він буде в рублях отримувати більші кошти, але в перерахунку на гривню вони будуть такі ж самі. Тож не варто казати, що у вчителів немає вибору. Він є. Важко вижити на ці кошти, які сплачує держава, але ми всі віримо в скорішу деокупацію.
ДІТИ ОКУПОВАНОГО ХЕРСОНА ОТРИМАЮТЬ МОЖЛИВІСТЬ ВЧИТИСЯ
За виключенням 3 шкіл і 10 дитячих садочків, де вже сформовані колективи, тобто окупаційна «влада» знайшла вчителів, які погодилися співпрацювати, або привезла з Криму чи росії бажаючих, педагогічні колективи та керівники всіх інші заклади освіти Херсонської міської територіальної громади будуть працювати за українським законодавством, повідомила Галина Лугова.
- Загроз дуже багато, але управління освіти, міська влада роблять все можливе для того, щоб діти на окупованій території змогли отримати українську освіту. Під загрозами ми розуміємо й відсутність зв’язку для організації дистанційного навчання, і фізичні загрози та тиск, які чинить окупант. Але навіть попри це є різні форми навчання, крім дистанційної: є сімейне навчання та індивідуальна форма навчання. Батьки зможуть обрати той варіант, який їм підходить. Жодна дитина не залишиться без можливості отримувати українську освіту, - запевнила Галина Лугова.
ПОДАТИ ЗАЯВУ ДО ШКОЛИ МОЖНА ДИСТАНЦІЙНО
Відомо, що зараз освітні заклади міста та області формують власну мережу дистанційного навчання, у шкільних чатах батьки отримали посилання на Електронну реєстрацію в заклади загальної середньої освіти, в якій представлені всі херсонські школи. Батьки можуть подати заяви на дистанційну форму навчання, а територіальні управління освіти, враховуючи ці заяви сформують класи. Базовими стануть школи, керівники яких виїхали на підконтрольну територію. Якщо у школі, в якій планує вчитись дитина, не сформується педагогічний колектив чи не буде достатньої кількості дітей, які бажають дистанційно вчитись, то дітей доєднають до класів іншої школи. Також можливий варіант сімейного чи індивідуального навчання, про які казала Лугова.
Тэги: