Станом на початок літа близько 17% українського бізнесу повністю зупинило свою роботу з початку повномасштабного вторгнення росії. Такі дані озвучив міністр фінансів Сергій Марченко в інтерв’ю виданню Mind. Водночас, за даними міністра, уже влітку частина бізнесу почала активно відновлювати свою роботу. Утім, правила тепер зовсім інші.
З одного боку, держава спростила процедуру виплати податків для бізнесу, з іншого – українці чекають активної підтримки армії від підприємців. Як бізнес Одещини гуртується навколо перемоги – «Інформер» зібрав історії.
«УСІМ ВОЛОНТЕРАМ ТРЕБА ПЕРЕХОДИТИ В РЕЖИМ СИСТЕМНОСТІ»
Про створення Гуманітарного волонтерського центру в приміщенні Odesa Food Market (міський ринок їжі) ресторатор Алекс Купер оголосив через кілька днів після початку повномасштабної війни в Україні. І хоча центр на сьогодні фактично зачинений (останньою адресою ГВЦ було приміщення школи, тож довелося залишити її для підготовки до навчального процесу), там донедавна збирали гуманітарну допомогу для бійців тероборони ЗСУ в Одесі та області.
«Усім волонтерам треба переходити в режим системності. Ми повинні берегти ресурси й розраховувати триматися довго. Відставити надрив та закріпити позиції. І думати вже не про кількість, а про ефективність та результативність. Формувати запаси продуктів та людські резерви», – написав Купер на своїй сторінці в соцмережі.
У своєму Телеграм-каналі Гуманітарний волонтерський центр щодня публікував головні потреби: чи то спідня білизна, чи чай в пакетиках, чи шампунь, чи будь-що інше. Усе це потім відправляли бійцям. Тепер волонтери обіцяють повернутися в новому форматі.
«НАША СТРАТЕГІЯ ЗАРАЗ – ПРОТРИМАТИСЯ І ВИЖИТИ»
Одеська компанія з пошиття жіночого одягу Issa Plus безплатно відправляє речі свого бренду переселенцям, які цього потребують. З початку війни вони передали речей на понад 600 тис. грн.
«У лютому та березні ми були в мінусі. Якщо до війни ми приймали понад 1000 замовлень на день, то у березні ми заходили на сайт і бачили 2 замовлення, потім п’ять, але вони були, і ми почали відновлювати роботу. Якщо наші жінки мають сміливість замовляти нові сукні під час війни, то чому ми не можемо мати сміливість продовжувати працювати й підтримувати економіку держави?», – розповідає засновник компанії Олег Пахолюк.
Окрім цього, кравчині відшивають пов’язки та одяг для місцевих осередків ТрО. Утім, у компанії бояться не витримати конкуренції у європейських та турецьких виробників одягу.
«Якщо раніше ми будували завжди довгострокові плани на майбутнє, готувалися до виходу на таких гігантів, як Amazon, планували вихід в офлайн рітейл. Зараз максимум, що ми можемо, це приймати рішення одного дня. Наша стратегія зараз – протриматися і вижити, як фізично, так і матеріально», – пояснює Пахолюк.
Попри це компанія організовує збори коштів на потреби бійців ЗСУ та перераховує 20% від заробітку.
«ДО ЗБОРУ КОШТІВ МИ ЗАПРОШУЄМО ФЕРМЕРІВ ТА ПІДПРИЄМЦІВ»
В Арцизькій громаді на Одещині збором коштів для військових займається місцева Рада підприємців. За три збори отримали майже 1,5 мільйона гривень. Місто неодноразово обстрілювали ракетами росіяни. Внаслідок найбільш масштабного обстрілу в Арцизі на кілька тижнів зникла електроенергія. Ракети влучили в підстанцію та Хлібзавод.
«Ми запрошуємо всіх, зокрема аграріїв та підприємців, підтримати наш фонд. Якщо ми говоримо про аграріїв, то по принципу 70 гривень з гектара землі, що вони обробляють. Це той фонд, що буде нас максимально наближати до цифри, яку ми плануємо зібрати», – розповідає генеральний директор «Арциз хліб» Олексій Куцарєв.
Кожен мешканець громади, який вступив до лав ЗСУ, з фонду отримує 20 тис. гривень. Окрім цього, за ці гроші допомагають місцевій Територіальній обороні, створюють резервний фонд, а також відправляють гуманітарну допомогу на Миколаївщину.
ТРЕНД НА ПІДТРИМКУ УКРАЇНИ
А втім, навіть найменша кав’ярня біля вашого будинку, ймовірно, перераховує невеликий відсоток заробітку на потреби української армії. А робота на «економічному фронті» стала навіть способом реклами.
Європейська бізнес асоціація підрахувала, що більшість українського бізнесу нині надають різноманітну підтримку армії чи теробороні.
«А саме – 41% допомагають фінансово, 35% підтримують працівників, що захищають країну, 31% постачають продукцію, 29% постачають послуги, 16% – ліки, 9% – засоби захисту/оборони», – пишуть у звіті Асоціації.
Також в Асоціації регулярно стежать, як бізнес півдня України підтримує ЗСУ та стабілізує економіку. Так, наприклад, «MTB Bank»перерахував вже понад 20 млн грн на рахунок підтримки ЗСУ. Порт «Nika-Tera», на прохання судновласників, провели евакуацію 28 іноземних моряків із з суден, які опинилися в блокаді та під обстрілами в акваторії Дніпро-Бузького лиману. «TIS» підтримує Державну прикордонну службу України – передають генератори різної потужності, польові плити, каремати, ліхтарі, біноклі, спальники тощо.
Тэги: