Багатьох жителів тимчасово окупованої території Херсонської області, які є пенсіонерами, цікавить питання нарахування їм пенсій. Такі запитання редакція «Гривни» періодично отримує від своїх читачів, що мають родичів літнього віку на окупованому лівобережжі. Спробуємо розібратися на прикладі запиту, який ми отримали від жительки Херсона.
У лютому на гарячу лінії «Гривни»: (073) 56-98-268, яку ми відкрили для зв’язку з жителями Херсонщини, зателефонувала херсонка Марина Іванівна. Жінка розповіла, що її свекруха, яка живе на окупованому лівобережжі в Каховському районі, турбується про свою пенсію – чи не заблокували їй виплати.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: «Гривна» відкрила гарячу лінію: давайте поговоримо, як добрі знайомі
«Моя свекруха до війни отримувала пенсію на картку Ощадбанку. Вона розповідає, що зараз у їхньому селі ходять чутки, що картки, на які нараховується українська пенсія, будуть заблоковані Україною, через те що люди не користуються грошима, і вони втратять свої кошти. Звісно, пенсіонери не можуть ними користуватися в окупації – знімати з картки чи розраховуватися в магазині. Моя свекруха не може навіть перерахувати гроші на іншу банківську картку – наприклад, дітям чи онукам, які перебувають на підконтрольній Україні території, бо просто не вміє.
Я читала про необхідність пенсіонерам пройти ідентифікацію, щоб пенсію не заблокували. Чи стосується це людей в окупації, якщо вони не є ВПО? Все-таки вони більше 2 років в окупації, гроші не рухаються на рахунках – їх справді можуть заблокувати чи вже заблокували?» – з таким питанням звернулася в «Гривну» Марина Іванівна й попросила допомогти їй розібратися.
Ми адресували запитання херсонки разом з особистою інформацією щодо її свекрухи (ці дані ми не розголошуємо в публікації з метою безпеки людей в окупації) в Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області. Якщо коротко підсумувати отриману відповідь, то вона така: ні пенсійні виплати, ні банківську картку свекрухи Марини Іванівни не було заблоковано, гроші продовжують нараховуватися.
Тепер більш детально розглянемо відповідь він обласного управління ПФУ.
ІДЕНТИФІКАЦІЯ. В обласному пенсійному фонді зазначають, що до 31 березня 2024 року фізична ідентифікація проводиться тільки для тих українських пенсіонерів, які зареєстровані як ВПО до 24.02.2022 року та отримують пенсії на картки «Ощадбанку». Також це стосується пенсіонерів, які знаходяться на тимчасово окупованій території та яким виплату пенсії припинено у зв’язку з неотриманням призначеної пенсії протягом 6 місяців підряд.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ідентифікація пенсіонерів: чи можуть заблокувати пенсійну банківську картку?
БЛОКУВАННЯ КАРТКИ. Такий термін часто використовують пенсіонери – люди бояться, що їхні банківські картки разом із грошима на них можуть бути заблоковані через те, що кошти не рухаються. Насправді ідеться не про блокування картки, а саме про припинення пенсійних нарахувань. Гроші нікуди не зникнуть – людина їх отримає після проходження ідентифікації (якщо вона необхідна).
У Головному управлінні Пенсійного фонду в Херсонській області пояснюють, що банк ставить до відома орган соцзахисту або ПФУ в разі, якщо «суми пенсії та грошової допомоги отримуються з використанням платіжної картки, строк дії якої перевищує 1 рік, і протягом року за такою платіжною карткою не проводилися видаткові операції особисто одержувачем, а банком протягом року не проводилася фізична ідентифікація особи».
Тоді ПФУ має забезпечити верифікацію особи, тобто провести ідентифікацію на підставі паспорта громадянина України чи іншого документа, що посвідчує особу і підтверджує вік.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Індексація і доплати: який середній розмір пенсії на Херсонщині з 1 березня
ВИПЛАТИ ЛЮДИНІ В ОКУПАЦІЇ. Стосовно пенсійних виплат конкретній людині – жительці Каховського району, щодо якої «Гривна» надсилала запит, – в управлінні Пенсійного фонду Херсонської області нам відповіли таке:
«За матеріалами електронної пенсійної справи на сьогодні нарахування пенсійних виплат гр. *** не припинялося, пенсійні кошти зараховуються щомісяця на банківський рахунок у банківській установі, зазначеній у справі.
Від банківської установи, чи іншого уповноваженого органу жодної інформації щодо необхідності проведення ідентифікації та верифікації гр. *** як отримувача пенсійних виплат не надходило.
Крім цього, гр. *** не належить до внутрішньо переміщених осіб до 24.02.2022. Враховуючи зазначене, підстави щодо проходження ідентифікації на даний час відсутні».
Є ЗАПИТАННЯ – ЗВЕРТАЙТЕСЯ! Якщо виникають будь-які запитання стосовно пенсійних виплат чи нарахувань, не соромтеся звертатися напряму в Пенсійний фонд.
Нагадуємо телефони гарячих ліній Головного управління Пенсійного фонду в Херсонській області:
– (067) 300-86-94 (обслуговує місто Херсон),
– (067) 302-45-66 (за цим номером також закріплені Viber, WhatsApp, Telegram),
– (067) 296-06-67.
Прийом дзвінків здійснюється з понеділка по четвер з 8:00 до 17:00, у п’ятницю – з 8:00 до 16:00.
Звертайтеся також з будь-яким запитанням чи просто, щоб вилити душу, на гарячу лінію «Гривни» – працює кожного робочого дня з 9:00 до 16:00. У вихідні ми намагаємося трохи відпочити, тож працюватиме автовідповідач. Номер телефону: (073) 56-98-268.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Пів мільйона газет «Гривна» розповсюдили під обстрілами
На головній світлині: ілюстративне фото nv.ua