Уряд ухвалив рішення про об’єднання двох морських портів – Херсонського та Миколаївського

Уряд ухвалив рішення про об’єднання двох морських портів – Херсонського та Миколаївського

Автор: Марина Поліщук 12 Августа 2023 11:20

11 серпня на засіданні Кабінету Міністрів було ухвалене рішення про приєднання Херсонського морського торговельного порту до порту «Ольвія» в Миколаєві.

Про це повідомив представник уряду в Верховній Раді Тарас Мельничук.

«Погоджено пропозицію Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури щодо реорганізації державного підприємства «Херсонський морський торговельний порт» шляхом його приєднання до державного підприємства «Стивідорна компанія «Ольвія»,написав він у своєму телеграм-каналі.

У 2020 році Україна почала здавати морські порти в концесію. Першим 26 червня того року став Херсонський морпорт, а другим 28 серпня – порт «Ольвія» в Миколаєві (колишній порт «Октябрьск»), пише Delo.ua.

Держпідприємство «Херсонський морський торговий порт» передали в концесію грузино-швейцарській компанії-консорціуму «Рисоіл-Херсон». Як повідомляла тоді «Гривна», окрім того, що «Рисоіл-Херсон» мала віддавати частину своїх доходів до бюджету Херсонщини, за умовами договору, компанія ще мала інвестувати близько 300 млн грн в розвиток порту та 18 млн грн – у розвиток інфраструктури Херсона.

Звісно, що морпорт у Херсоні сьогодні не працює. Як у 2022 році це підприємство було окуповане росіянами та що там відбувалося, «Гривна» розповідала в матеріалі «Безробіття, крадіжки зерна й мікрохвильовок: що відбувається в окупованих портах півдня України?».

Порт «Ольвія» в Миколаєві у 2020 році було передано катарській компанії QTerminals, яка збиралася інвестувати в нього 3,4 млрд грн. За перший повний рік концесії, у 2021 році, порт «Ольвія» встановив свій абсолютний рекорд з перевалки вантажів – 5,15 мільйона тонн вантажів, що на 1,24 мільйона тонн (31,6%) перевищило показник 2020 року.

Цей порт теж наразі не працює через війну. Зокрема, у березні та у квітні 2022 року підприємство зазнавало ракетних ударів.

Як зазначає Delo.ua, оскільки майно херсонського та миколаївського портів наприкінці 2021 року було передане концесіонерам, на ситуацію із самими портами рішення про злиття цих двох державних підприємств не має вплинути.

На фото: Херсонський морський торговий порт. Фото з відкритих джерел

Тэги:

Приєднуйтеся до нас:
Telegram-канал «Херсонська Гривна»
Google News
Більше матеріалів