Херсонці у соціальних мережах досить таки часто скаржаться на проблеми міста: несправна робота громадського транспорту, сміття на вулицях міста, бродячі собаки, що вільно розгулюють Херсоном й так далі. Але обурення та бурхливі обговорення містян далі соціальних мереж так й не заходять. Це й дозволяє чиновникам ніяк не реагувати на незадоволення громадян, адже на пряму майже ніхто так й не звертається. Натомість, для тих хто бажає відстоювати свої права не тільки у соціальних мережах існує проект – «Укрскага».
Зародився він наприкінці 2016 року на фоні бурхливого обговорення будівництва мостопереходу у Херсоні. Тоді активістами було виявлено, що під час будівництва у проекті не була передбачена велоінфраструктура. Один із засновників «Укрскарги» Ярослав Концевой створив лише одну сторінку із шаблонами для звернень. Завдяки цьому активістам вдалося домогтися свого й велоінфраструктуру було враховано вже у новому проекті мостопереходу, оскільки за це було підписано понад ста звернень.
«У 2017 році коли ми почали працювати з управлінням транспорту нам вдалося виявити, що майже ніхто не скаржиться на стан громадського транспорту у місті. З моїх висновків, люди не знають, як правильно потрібно писати текст, оформляти його та куди його відносити. Тоді й була створена «Укрскарга» аби дати херсонцям вже готові шаблони звернень й максимально спростити цю процедури», - говорить один із засновників «Укрскарги» Ярослав Концевой.
На жаль, люди не дуже активно користуються «Укрскаргою». За минулий рік було створено близько декілька десятків скарг. За весь час існування проекту херсонці подали близько 100 скарг.
На думку Концевого, люди так неактивно користуються «Укрскаргою», оскільки заяву необхідно роздрукувати й віднести до відповідного органу, а не у всіх на це вистачає часу. Наразі засновники працюють над впровадженням електронною системою подачі скарг через «BankID».
Для того аби продемонструвати, що процес подачі скарги доволі простий й не займе більше декількох хвилин. Журналісти сайту «Гривна» вирішили на власному прикладі це показати й подати скаргу.
Наприклад, ми вирішили обрати найбільш обговорювану тему серед херсонців – громадський транспорт. Нам вдалося зафіксувати, що маршрутка №35 о 9 годині вечора вийшла на маршрут без увімкненого GPS-трекера, але при цьому водій брав 8 гривень за перевезення у вечірні час (Згідно з рішенням виконкому Херсонської міськради новий тариф можуть брати лише водії, які встановили та увімкнули трекер). За даним фактом за допомогою «Укрскарги» ми написали заяву й віднесли її до Херсонської міськради у кабінет №107.
Згідно з Законом України, у п’ятиденний строк нам має надійти письмова відповідь на заяву. Про те що нам відповіли та які міри прийняла Херсонська міськрада ми вам повідомимо пізніше.
Детальніше із механізмом створення та подачі скарги ви можете ознайомитися на відео.